136041

تداوم درخشش فلز سرخ در سال جاری

دنیای معدن - جلسه فلزات پایه در فروم سالانه بازار شانگهای در تاریخ 29 تا 30 ماه می برگزار شد. دیدگاه خوش بینانه نسبت به فلزات پایه به وی‍ژه مس و عدم اطمینان اهالی بازار به علت کاهش رشد اقتصادی در اروپا، ژاپن و چین، موضوعات مهم این جلسه بود.

به گزارش دنیای معدن، سخنرانان فروم سالانه بازار شانگهای در مورد عملکرد مس، آلومینیوم، نیکل و کبالت در نیمه دوم سال 2018 نظرات مثبتی داشتند و بیش ترین خوش بینی را نسبت به فلز مس ابراز کردند.
مدیرکل کمپانی Jinmai Resources در این جلسه گفت: «در میان فلزات پایه، مس بیش ترین پتانسیل افزایش قیمت را در سال جاری دارد، زیرا عرضه و تقاضا برای فلز سرخ قوی است.»

بر اساس اعلام موسسه متال بولتن، پیش بینی می شود میانگین قیمت مس در بورس فلزات لندن در سال 2018 به 7 هزار و 213 دلار در هر تن (رشد 17 درصدی نسبت به سال 2017) و در سال 2019 به 7 هزار و 813 دلار در هر تن (رشد 8 درصدی نسبت به سال 2018) برسد.
همچنین بر طبق گفته مدیرکل کمپانی Jinmai Resources، بهبود اقتصادی جهانی که سال گذشته در اروپا، ژاپن و چین ثبت شده بود؛ در سه ماهه اول سال جاری ادامه پیدا نکرد و انتظار می رود که رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا، ژاپن و چین با کندی همراه شود. اما طی شش ماه آینده، رونق اقتصادی در ایالات متحده پیش بینی می شود که خود دلالت بر تقویت شاخص ارزش دلار و افزایش بیش تر نرخ های بهره در این کشور خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید