136037

برون سپاری خدمات معدن به بخش خصوصی ضروری است

دنیای معدن - رییس نظام مهندسی معدن کشور گفت: برون سپاری خدمات حوزه معدن به بخش خصوصی برای حمایت از مهندسان و فعالان این حوزه ضروری است.

به گزارش دنیای معدن،نادعلی اسماعیلی روز یکشنبه در دیدار با علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین افزود:باید هماهنگی های لازم میان مسئولان فنی استان برای نظارت جدی تر بر معادن صورت گیرد.
وی اظهار داشت: حضور مسئولان فنی در معادن کشور الزامی است و باید نظارت بر معادن توسط آنها جدی تر گرفته شود.
اسماعیلی افزود: از برون سپاری خدمات سازمان صنعت در امور معادن به نظام مهندسی معدن استان استقبال می کنیم و امیدواریم زمینه واگذاری امور غیرحاکمیتی معادن به نظام مهندسی معدن فراهم شود.

**استان قزوین پایلوت نظارت بر معادن در کشور شود
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین نیز در این دیدار گفت:استان قزوین آماده است که کار نظارت بر معادن را به عنوان پایلوت کشوری به مسئولان فنی مورد اعتماد سازمان صنعت،معدن و تجارت و نظام مهندسی معدن واگذار نماید.
علی پرزحمت افزود:سازمان صنعت،معدن و تجارت استان می تواند در صورت اجرای این طرح نظارت عالی بر کار مسئولان فنی را برعهده بگیرد.

**140 ناظر بر فرایند استخراج و اکتشاف معادن قزوین نظارت می کنند
رییس نظام مهندسی معدن قزوین نیز در این نشست گفت: واگذاری صدور مجوزهای معدنی در استان از جمله درخواست های نظام مهندسی معدن از سازمان صنعت استان است که امیدواریم زمینه های عملیاتی شدن آن فراهم شود.
تقی نبئی افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح در سازمان صنعت استان صورت گرفته و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تحقق آن باشیم.
وی اضافه کرد:استان قزوین حدود 160 معدن فصلی و غیر فصلی دارد که حدود 140 ناظر فنی بر اکتشاف،استخراج و بهره برداری از معادن در استان نظارت می کنند.
در ادامه رئیس نظام مهندسی معدن کشور با 70 تن از مسئولان فنی نظارت بر معادن در قزوین دیدار و در خصوص نظارت جدی بر معادن استان تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید