136014

تکانه های جهانی بازار سرب و روی و تاثیر بر بورس/ رشد فلزات رنگین در آینده ای نزدیک

دنیای معدن - رشد تقاضای جهانی بورس به واسطه عدم افزایش میزان تولید و عرضه باعث رشد جهانی قیمت فلزات شده که بورس کشور نیز به علت صادراتی بودن این فلزات، یکی از موج سواران رشد قیمت های جهانی است.

در خصوص افزایش قیمت جهانی فلزاتی همچون سرب، روی و مس گفت: حضور شرکت های صادراتی معدنی و فلزی در بورس باعث شده تا بازار محصولات فلزی تحت تاثیر بازارهای جهانی قرار گرفته و با نوسانات قیمتی، بورس نیز موج سوار این قیمت ها شود.
وی ادامه داد: صادرات شمش های فلزی مهم ترین عاملی بوده که بازار این فلزات در ایران و متعاقبا بورس کشور تحت تاثیر لحظه ای بازارهای جهانی قرار بگیرد زیرا میزان اثرگذاری این فلزات به واسطه میزان تقاضای جهانی بالا و سطح عرضه ثابت، بر اقتصاد کشورها می تواند تاثیر مثبت و منفی بگذارد.
فعال و کارشناس بازار معادن و فلزات معدنی با اشاره به اینکه سطح عرضه جهانی بدون تغییر باقی مانده، تاکید کرد: افزایش سطح تقاضای جهانی مهم ترین عامل رشد قیمت فلزات بوده زیرا واکنش بازار به عدم تغییر سطح تولید و عرضه فلزات، تنها در افزایش قیمت ها نمود پیدا می کند.
بهرامن تصریح کرد: افزایش قیمت فلزات رنگین نیز در آینده نزدیک خود را نشان می دهد برای مثال تاثیرگذاری افزایش هر انس طلا، سریعا در بازار کشور خودنمایی کرده که این عامل نشانگر وابستگی بازارهای داخلی به بازارهای جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید