136003

تشریح آخرین وضعیت پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی در کمیسیون اصل 90/مجتع 700 میلیارد تومان به ایمیدرو بدهکار است

دنیای معدن - رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس، آخرین وضعیت پرونده آلومینیوم المهدی و هرمزال را تشریح کرد.

بهرام پارسایی، در تشریح آخرین وضعیت پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال، گفت: کمیسیون اصل 90 پرونده واگذاری این مجتمع را از سازمان واگذاری مطالبه کرد و پرونده به کمیسیون اصل 90 رسیده و اکنون در حال بررسی این پرونده هستیم، تا واقعیت ها به صورت مشخص تر هویدا و به موضوع واگذاری آلومینیوم المهدی رسیدگی شود.
رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، افزود: گزارشی از تخلفات آلومینیوم المهدی تهیه شده و در صحن علنی قرائت می شود که ماحصل پرونده برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال می شود.
وی با اشاره به احتمال دیوان شدن کمیسیون اصل 90، ادامه داد: اگر کمیسیون اصل 90 دیوان شود حدود 2 شعبه از قوه قضاییه در دیوان اصل 90 مستقر می شود که در این صورت دیوان تسریع کننده و تاثیرگذار می شود.

براساس گزارش ها آلومینیوم المهدی حدود هزار میلیارد تومان ارزش گذاری غیرواقعی شده و بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دارد که باید متعهد پرداخت این مبلغ شود، اما هنوز نسبت به پرداخت آن اقدام نکرده است.

آلومینیوم المهدی حدود هزار میلیارد تومان ارزش گذاری غیرواقعی شده است
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر یک قاضی در کمیسیون اصل 90 حضور دائم داشته و در اختیار این دیوان باشد از واقعیات پرونده بهتر اطلاع یافته و بهتر می تواند به پرونده ورود کند.
وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اصل 90 با حضور نمایندگان دیوان محاسبات، ایمیدرو و سازمان بازرسی کشور، افزود: براساس گزارش ها آلومینیوم المهدی حدود هزار میلیارد تومان ارزش گذاری غیرواقعی شده و بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دارد که باید متعهد پرداخت این مبلغ شود، اما هنوز نسبت به پرداخت آن اقدام نکرده است.

آلومینیوم المهدی حدود 300 میلیارد تومان بدهی دارایی و برق دارد​
پارسایی با بیان اینکه آلومینیوم المهدی 700 میلیارد تومان به ایمیدرو بدهکار است، ادامه داد: مجتمع تاکنون هیچ مبلغی به ایمیدرو پرداخت نکرده و حدود 300 میلیارد تومان نیز بدهی دارایی و برق دارد که پرداخت نکرده است و همچنین به بانک بدهی داشته که وثیقه ای جایگزین نکرده است و در حال حاضر دولت این بدهی را پرداخت می کند که این موضوعات نیز باید دقیق مشخص شود.
رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ارزش گذاری غیرواقعی و بدهی هایی که تاکنون مجتمع آلومینیوم داشته و پرداخت نکرده بیش از 2 هزار میلیارد تومان است./
پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید