135954

قیمت تمام شده تولید مسکن باید کاهش یابد/صادرات فولاد و سیمان قیمت ها را در بازار داخل حبابی کرد

محمدرضا رضایی، با تاکید بر اینکه حباب نرخ مسکن به بزرگ ترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است، گفت: متاسفانه آشفتگی موجود در بازار مصالح ساختمانی نیز بر افزایش بی ضابطه نرخ تمام شده مسکن تاثیر نامطلوب داشته به نحوی که حباب قیمتی در این حوزه بزرگ ترین حالت خود را تجربه می کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ربط دادن فراورده های ساختمانی با نوسانات ارزی مشکلات عدیده ای را برای این حوزه ایجاد کرده است، افزود: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد مصالح ساختمانی حتی همه فراورده ها در این حوزه، تولید داخل هستند ربط دادن قیمت آن با نوسانات ارزی غیر منطقی است.


کشور در زمینه تولید مصالح ساختمانی خودکفا است

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مصالح ساختمانی تولید شده در کشور بیش از نیاز داخل بوده و حتی صادرات آن ها نیز انجام می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در زمینه تولید سیمان و همچنین فولاد که مواد تشکیل دهنده سازه ها هستند خودکفا بوده و صادرات آن ها در جریان است باید کنترل قیمت ها در داخل نیز صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه گاهی توجه صرف به واردات عامل غفلت از بازارهای داخلی و حتی تنش قیمتی در بازار می شود، گفت: مهم ترین اصل در حوزه تنظیم قیمت ها تامین نیاز بازارهای داخلی است زیرا در غیر این صورت هر چه ارزآوری از محل صادرات نیز عاید کشور شود نمی تواند بر بهبود اقتصاد موثر باشد.

رضایی با تاکید بر اینکه دولت باید با در نظر گرفتن مکانیزمی مشخص، کاهش قیمت تمام شده مسکن را در دستور کار خود قرار دهد، افزود: بی توجهی به تامین نیاز بازار داخل متاسفانه در قیمت نهایی ساخت و ساز و همچنین مسکن سرشکن شده و اکنون به سخت شدن شرایط خانه دار شدن مردم انجامیده است.

تامین مسکن اقشار آسیب پذیر وظیفه دولت است

وی ادامه داد: دولت باید به فکر تامین مسکن اقشار ضعیف جامعه باشد در غیر این صورت انباشت تقاضا در این حوزه خود مشکلات عدیده ای را برای مردم رقم می زند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با هم فکری با صاحبنظران و کارشناسان امر هر موضوعی که به حبابی شدن نرخ مسکن می انجامد را شناسایی و با برداشتن آن از مسیر ساماندهی وضعیت بازار را رقم بزند./

دیدگاهتان را بنویسید