135922

موفقیت یک مجموعه سازمانی، به کل افراد آن وابسته است

دنیای معدن - معاون برنامه ریزی و توانمندی ایمیدرو گفت: موفقیت یک مجموعه سازمانی، به کل افراد آن وابسته است.

به گزارش دنیای معدن، امیر خرمی شاد در مراسم معارفه سرپرست مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عقل جمعی همواره بهتر از عقل فردی در پیشبرد کارها عمل می کند و خوشبختانه این روند در مجموعه آموزش و پژوهش ایمیدرو طی سال های اخیر مطرح بوده است؛ به طوری که آقای سیاسی راد به عنوان فردی متواضع، مردم دار و دارای ارتباط مطلوب با اعضای سازمان، در کنار همکاران پرتلاش خود، امور را انجام می داد.

وی ادامه داد: بخش آموزش، پژوهش و فناوری غیر از حوزه روابط عمومی به دلیل گستردگی کار و ارتباطات موجود، ویترین سازمان است. با توجه به اینکه معتقد بودیم فردی که مدیر این حوزه می شود نمی تواند از همه تخصص های لازم برخوردار باشد، پیشنهاد دادم از متخصصان این حوزه در بیرون سازمان استفاده شود که خوشبختانه انجام شد و نتیجه مطلوبی داد و امیدوارم در دوره جدید نیز این روند تداوم یابد.

معاون برنامه ریزی و توانمندی ایمیدرو بیان داشت: امیدواریم در دوره جدید، اقدامات ارزنده ای در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری صورت گیرد و همکاران در حد توان برای ارتقای سازمان به مدیریت جدید کمک کنند.

لزوم تداوم برنامه‌های حمایتی و توانمندساز در حوزه آموزش

شمس‌الدین سیاسی راد، مدیر سابق آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در این مراسم ضمن قدردانی از اعتماد و حمایت ریاست هیات عامل، معاونان، مدیران و کارشناسان مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو طی چهارسال دوره تصدی این مسئولیت، گفت: سرمایه اصلی ایمیدرو، دانش و کیفیت منابع انسانی و فرهنگ مطلوب سازمانی آن است. هر چند در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در دو مقیاس سازمانی و بخشی، اقدامات مطلوب و ماندگاری شده است، اما تا رسیدن به موقعیت مطلوب و نقطه ایده‌آل، هنوز راه درازی در پیش است.

وی ادامه داد: طی دوره یادشده برای توسعه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری پژوهش و توسعه فناوری، بهبود بهره وری و تعالی سازمانی، مدیریت دانش و آموزش های سازمانی و بخشی، آموزش‌های ویژه بخش خصوصی به ویژه استفاده از فرصت‌های آموزشی بین المللی با اولویت ایمنی و بهداشت حرفه ای معدنکاری و زمین شناسی اقتصادی و مهندسی اکتشاف، اقدامات جدید و مفیدی صورت پذیرفت.

سیاسی راد با اشاره به دستاوردهای ایمیدرو در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری طی چهار سال گذشته، تصریح کرد: توسعه تعاملات و شبکه سازی در بخش عرضه خدمات آموزشی و پژوهشی، فرهنگ سازی و تحریک تقاضا و افزایش تعاملات نهادینه و پایدار با دانشگاه‌های شاخص از جمله این دستاوردها است.

مدیر سابق آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو خاطرنشان کرد: بی تردید امروز ایمیدرو را می توان سرآمد سازمان های دولتی در پیگیری تکالیف مطرح در سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه ماموریت دانش بنیانی اقتصاد و بهبود بهره‌وری منابع انسانی و سرمایه گذاری در پژوهش‌های توسعه ای و کاربردی دانست.

وی افزود: برای توسعه این حوزه، تداوم برنامه‌های حمایتی و توانمندساز ایمیدرو در حوزه آموزش و تحقیق و توسعه بنگاه‌های غیر‌دولتی ضروری است.

تلاش برای توسعه آموزش و پژوهش

ملاطاهری، سرپرست مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در این مراسم گفت: در بسیاری از موفقیت های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، آقایان خرمی شاد و سیاسی راد منشاء اثر بودند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در کنار همکاران موانع را برداریم و حوزه آموزش، پژوهش و فناوری را توسعه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید