135920

پیشبینی بازار و قیمت سنگ آهن طی سال۲۰۱۸در کنفرانس سنگاپور

دنیای معدن -کنفرانس هفته سنگاپور 2018 از تاریخ 21 تا 25 می (31 اردیبهشت تا 4 خرداد) در حال برگزاری است و پیش بینی جی پی موردگان JP Morgan و انجمن آهن و فولاد چین CISA درخصوص بازار سنگ آهن و فولاد به شرح ذیل است:

جی پی مورگان JP Morgan پیش بینی کرد تولید فولاد چین در سال 2018 با 4.3 درصد رشد به 866 میلیون تن برسد.

لوئیس اوگانس Luis Oganes، رئیس تحقیقات کامودیتیز و بازار های نوظهور JP Morgan این پیش بینی را در هفته سنگ آهن سنگاپور و در روز پنجشنبه 24 می 2018 (امروز) اعلام کرد.

به گفته وی، اقتصاد چین سالی قوی را آغاز کرده است و در سه ماهه اول سال 2018 تولید ناخالص داخلی آن رشد 6.8 درصدی را تجربه کرد و انتظارات تحلیلگران را از بین برد.

این رشد بالا نیز به بهبود کلی تقاضای بازار سنگ آهن و فولاد در طول سه ماهه اول 2018 منجر شد و همینطور تقاضای خوب سنگ آهن و فولاد پس از افزایش شاخص PMI در ماه آوریل و رشد سالیانه 2.8 درصدی تولید فولاد چین به ثبت رسید.

رشد تولید فولاد چین در حالی بدست آمد که عرضه 60 میلیون تن سنگ آهن بیشتر به بازار توسط بزرگان استرالیا و برزیل برنامه ریزی شده است.

اوگانس معتقد است که بیشتر این مازاد عرضه سنگ آهن به دلیل تقاضای فولاد در چین جذب می شود و تخمین زده که حداقل 52 میلیون تن از این 60 میلیون تن مازاد سنگ آهن، مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه اوگانس متوسط قیمت سنگ آهن برای سال جاری را در محدوده 60 الی 66 دلار تخمین زده است.

وی گفت: با افزایش قیمت سنگ آهن به محدوده 60 دلار، سنگ آهن کم عیار با پیشنهاد تخفیفات زیاد در بازار به فروش خواهد رسید و همین امر محرک کمی برای رشد عرضه این محصول ایجاد خواهد کرد.

در همین حال، لیو ژن جیانگ Liu Zhen Jiang، دبیر کل انجمن آهن و فولاد چین (CISA) معتقد است که سنگ آهن عیار بالا وارداتی به چین در آینده تبدیل به یک محصول مورد نیاز ثابت گردد.

وی اظهار داشت: پس از اصلاحات عرضه در میان کارخانجات چین، بیشتر کارخانه های بزرگ به دنبال سنگ آهن عیار بالا برای بهبود بهره وری و تولید محصولات با کیفیت بالاتر هستند.

برای اطمینان از یک رشد پایدار در تولید فولاد، دبیر کل انجمن آهن و فولاد چین تاکید کرد که شرکت های معدنی و فولادسازهای چینی می بایستی دست در دست هم جهت مقابله با مشکلات مازاد عرضه گام بر دارند.

تاکنون، صنعت فولاد چین در مسیر توقف کارخانه های فولاد قدیمی گام برداشته و در این راه ثابت قدم بوده و تا سال 2025 ظرفیت کل را به زیر یک میلیارد تن خواهد رساند.

وی همچنین پیش بینی کرد که استفاده از قراضه در چین افزایش یابد و بیشتر کارخانه ها به استفاده بیشتر از ابزارهای مالی آتی برای مقابله با ریسک روی آورند.

دیدگاهتان را بنویسید