135891

معادن موتور محرک توسعه

دنیای معدن -مرکز خراسان جنوبی، استاندار در شورای معادن استان گفت: اگر سرمایه گذاران با مشکلاتی از قبیل استعلامات درگیر باشند خام فروشی معادن ادامه می یابد و ضررش را استان خواهد دید.

آقای مروج الشریعه با اشاره به اینکه استان ظرفیت خوبی در بخش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دارد، از مسئولان صنعت، معدن ، تجارت و میراث فرهنگی استان خواست هر چه زودتر برنامه ای مدون برای رونق سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی به شورای برنامه ریزی ارائه دهند.

وی افزود: منابع طبیعی باید بر اساس قانون با رویکرد حل مسئله به استعلامات بهره برداری از معادن پاسخ دهد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت نیز با اشاره به استخراج 10 میلیون تن ماده معدنی در استان گفت: از این میزان تنها 500 هزار تن بصورت خام از استان خارج می شود.

شهرکی از تمرکز در حوزه سنگهای تزئینی خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای با آستان قدس منعقد شده تا 50 دستگاه تراش سنگ، در قالب تسهیلات بلاعوض در اختیار مردم قرار بگیرد.

نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم با اشاره به اینکه برای تعامل با معدنکاران به جز محدوده های ممنوعیت مطلق استان در محدوده های دیگر پروانه بهره برداری صادر می شود، گفت: از 607 مورد استعلام در دو سال گذشته، به بیش از 70 درصد آن پاسخ مثبت داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید