135836

افتتاح بزرگترین سنگ شکن معادن آهن کشور در کارخانه توسعه ملی

دنیای معدن - بزرگترین سنگ شکن معادن آهن کشور در کارخانه توسعه ملی روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور معاون وزیر صنعت در سنگان خراسان جنوبی افتتاح شد.


با حضور معاون وزیرصنعت انجام شد:
افتتاح بزرگترین سنگ شکن معادن آهن کشور در کارخانه توسعه ملی
بزرگترین سنگ شکن معادن آهن کشور در کارخانه توسعه ملی روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور معاون وزیر صنعت در سنگان خراسان جنوبی افتتاح شد.
محمد کشانی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اعلام این مطلب به خبرنگار ما افزود: سنگ شکن ۱۲ میلیون تنی توسعه ملی با بیش از دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری طی 26 ماه تلاش کارشناسان و مهندسین داخلی ساخته شده است.
بگفته مهندس کشانی این سنگ شکن از نوع دومرحله ای است و طول نقاله آن از معدن تا کارخانه به بیش از هفت و نیم کیلومتر میرسد که پیش از این در کشور و منطقه آسیای غربی سابقه نداشته است.
سنگ شکن جدید و بی نظیر توسعه ملی که با استفاده از بهترین تجهیزات روز دنیا ساخته شده، خوراک لازم براى تولید شش میلیون تن کنسانتره را فراهم می نماید.
مدیرعامل فولاد خوزستان تاکید کرد: این سنگ شکن که روز سه شنبه با حضور دکتر کرباسیان معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو، در سنگان خراسان جنوبی راه اندازی شد، پس از طی مراحل آزمایشی، بالاترین ظرفیت دانه بندی و تغلیظ سنگ آهن کشور را دارا خواهد بود.
سنگ شکن‌ ها، عملیات خرد کردن مواد اولیه از ابعاد اولیه خارج شده از معدن تا به‌ دست آوردن ابعاد مناسب برای ورود به آسیابهای مواد خام را انجام می‌دهند و کارخانه توسعه ملی تاکنون فاقد این تجهیزات با چنین ظرفیتی بوده است.
شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی با ظرفیت دو و نیم میلیون تن کنسانتره و دو و نیم میلیون تن گندله سنگ آهن در سال، در سنگان خراسان جنوبی واقع شده و اخیرا طی یک مزایده عمومی توسط بزرگترین عرضه کننده و صادرکننده شمش فولاد کشور یعنی شرکت فولاد خوزستان خریداری و به تملک درآمده است.
شرکت فولاد خوزستان، دومین فولادساز بزرگ کشور است که اخیرا در راستای سیاست تکمیل زنجیره ارزش فولاد حرکتی جدی آغاز نموده است. بسیاری از کارشناسان فولاد و محققین بازار سرمایه و بورس کالا، اقدام هوشمندانه فولاد خوزستان در خرید توسعه ملی را با دید مثبت نسبت به آینده دانستند و اداره این واحد در بالادست صنعت توسط فولادخوزستان را موجب برخورداری از امتیاز تجربه و حمایت یک فولادساز بزرگ و باسابقه کشور برای توسعه ملی ارزیابی نمودند.
فولاد خوزستان با حدود سی سال سابقه تولید صنعتی فولاد، در مجموع دارای دو مدول گندله سازی با ظرفیت سالانه شش میلیون تن گندله سنگ آهن می باشد که در سایت صنعتی این شرکت در جنوب شرقی شهر اهواز قرار دارد.

این شرکت طی سال گذشته نزدیک به 6 میلیون و 156 هزارتن گندله سنگ آهن و 3 میلیون و 766 هزارتن شمش فولاد تولید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید