135828

برداشت بدون مجوز رئیس خانه معدن یکی از استان های همجوار تهران / تعدادی از مدیران صنعت معدن استان ها تمایلی به دریافت مطالبات از معادن ندارند

دنیای معدن - رئیس هیات تحقیق و تفحص از معادن، گفت: در یکی از استان های نزدیک تهران رئیس خانه معدن، زمینی را تصرف کرده و بدون مجوز برداشت می کند.

نادر قاضی پور، درخصوص روند عملکرد هیات تحقیق و تفحص از معادن کشور، اظهار داشت: فرصت 6 ماهه هیات تحقیق و تفحص به پایان رسیده و درخواست مهلت 3 ماهه دیگر را ارئه کرده‎ ایم و تا کنون تعدادی از استان ها مدارک لازم را به هیات تحقیق و تفحص ارسال نکرده اند.

تعدادی از مدیران صنعت معدن استان ها تمایلی به دریافت مطالبات از معادن ندارند

رئیس هیات تحقیق و تفحص از معادن کشور با بیان اینکه شواهد امر حاکی از این است که تعداد زیادی از معادن که در گذشته غصب شده بودند، آزاد شده اند، گفت: بخشی از طلب های دولت از معادن توسط معدن داران پرداخت نمی شد همچنین در برخی از موارد مدیران صنعت معدن استان ها تمایلی برای دریافت این مطالبات دولتی نداشتند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تخلفاتی را در برخی از استان ها شاهد هستیم، اضافه کرد: کارخانه جات و معادنی وجود دارند که مبلغی را به مسئولین منطقه پرداخت می کنند و در مقابل پرداخت این مبلغی اندک به مسئولین چندین برابر آن را به بیت المال پرداخت نمی کنند.

پیشرفتی در زمینه معادن نداشته ایم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در سطح کشور پیشرفتی را در زمینه معادن نداشته ایم، تصریح کرد: کل کشور باید مورد مطالعه و اکتشافات قرار بگیرد و همچنین باید به سوی استخراج سنگ های زینتی و گران قیمت حرکت کنیم.

صادرات سنگ های معدنی جایگزین صادرات نفت خام شود

وی با تاکید بر اینکه این امکان در کشور وجود دارد تا معادن را جایگزین نفت کنیم، عنوان کرد: نفت را می توانند تحریم کنند اما نمی توانند صادرات سنگ های زینتی را مانند الماس تحریم کنند و با صادرات این نوع محصولات معدنی توان تزریق ارز به کشور وجود دارد.

نفت خامی را صادر می کنیم که لوله آن وارداتی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 100 سال است که نفت خامی را صادر می کنیم که لوله آن از خارج وارد می شود، ادامه داد: انتظار داریم آقایان شریعتمداری و سرقینی در زمینه معادن جلسه برگزار کنند و مواردی را که در خصوص تحقیق و تفحص ارسال می کنیم مورد بررسی قرار دهند.

برداشت بدون مجوز رئیس خانه معدن یکی از استان های همجوار تهران

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یکی از استان های نزدیک تهران رئیس خانه معدن زمینی را تصرف کرده و بدون مجوز برداشت می کند، عنوان کرد: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که به آنها از سوی هیات تحقیق و تفحص حکم داده شده است درخواست داریم تا مدارک را تکمیل و اگر مطالبی دارند نیز بیان کنند.

تکمیل 70رصدی گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از معادن

رئیس هیات تحقیق و تفحص از معادن کشور در پایان با تاکید بر اینکه معادن متعلق به نسل فعلی نیست و نسل های آینده نیز باید از آنها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: 70 درصد گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از معادن کشور تکمیل شده و تنها منتظر ارسال مدارک برخی از شهرستان ها هستیم تا گزارش نهایی را آماده کنیم./

دیدگاهتان را بنویسید