135805

تقویت ۲۷۴ واحدی شاخص کل بورس/ بازار سهام همچنان در انتظار آینده

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 97 با افزایش 274 واحدی به رقم 94 هزار و 165 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 196 واحدی به عدد 16 هزار و 774 واحد دست یافت. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 417 واحدی به عدد 100 هزار و 260 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 156 واحدی به عدد 66 هزار و 994 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 792 واحدی روی رقم 199 هزار و 978 واحد ایستاد. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 7 واحدی عدد یک هزار و 81 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با 38 واحد، سایپا با 28 واحد و پتروشیمی جم با 20 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 26 واحد، تاپیکو با 20 واحد و ملی صنایع مس ایران با 19 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 143 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 703 میلیون و 662 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 104 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری ساختمان ایران، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، ایران دارو، دوده صنعتی پارس، سیمان ارومیه، پتروشیمی مبین، کارخانجات نساجی بروجرد، صندوق زمین و ساختمان نسیم، پتروشیمی زاگرس، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، تاپیکو و حق تقدم خرید سهام، محورسازان ایران خودرو از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های فرآورده های نسوز ایران، سرمایه گذاری اعتلا البرز، صنعتی و معدنی کیمیا زنجان گستران، تولید فیبر ایران، پشم شیشه ایران، شیمی دارویی داروپخش، سیمان سپید نیریز، واسپاری ملت، صنعتی آما، حق تقدم سیمان کردستان بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 15 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

در ایران ترانسفو نیز 11.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان کدهای سهامدار عمده روبه رو بود.

سرمایه گذاری گسترش نفت و گاز پارسیان نیز با کد به کد شدن 10 میلیون سهمی به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده روبه رو شد، در بانک خاورمیانه نیز امروز 6 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد و در کالسیمین نیز 4 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در حالی همچنان شاهد تداوم حمایت حقوقی ها و صندوق های حامی بازار بودند که به نظر می رسید، با توجه به افزایش دامنه نوسان اخبار حوزه سیاسی و اقتصادی در کشور همچنان سرمایه گذاران ترجیح می دهند، تا نظاره گر وضعیت فعلی باشند.

بر این اساس، استراتژی کوتاه مدت نگری علیرغم حمایت حقوقی ها در حالی بر کلیت معاملات بازار سهام حاکم شده که نه خریداری و نه فروشنده ای مایل به سرمایه گذاری متمرکز در بازار سهام است.

این در حالی است که تک سهم های کوچک بازار در برخی گروه ها نیز با وجود برخورداری از رانت خبری، اما دچار استراتژی کوتاه مدت نگری از سوی اندک سرمایه گذاران حاضر در این گروه ها شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید