135799

ساخت 2 کارخانه آهن اسفنجی در «قروه» و «بیجار»

«بهمن مرادنیا»، در همایش «یاد یاران» دیروز(شنبه 22 اردیبهشت) در پردیس سینما بهمن سنندج، 22 اردیبهشت را یادآور دو خاطره زیبا برای مردم کردستان دانست و گفت: این روز یادآور خاطره آزادی سنندج از دست عوامل ضد انقلاب با پایمردی و رشادت رزمندگان ایرانی بوده و خاطره حضور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خاک کردستان است.

وی با اشاره به آثار و برکات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان افزود: از سال 88 تاکنون آثار و برکات سفر را داریم و هنوز از آن برای عمران و آبادانی کردستان به بهره مند هستیم.

استاندار کردستان با اشاره به این که سال گذشته نزدیک به 80 میلیارد تومان اعتبار از پروژه های مربوط به سفر مقام معظم رهبری را داشتیم، تصریح کرد: امسال هم به طور قطع از بخشی از اعتبارات سفر رهبری بهره مند خواهیم شد.

وی افزود: کسانی که با پایمردی از این خاک دفاع کردند و اجازه ندادند که گروه های معاند وجبی از خاک ما را تسخیر کنند، رسالت خود را به خوبی انجام دادند و امروز نوبت ماست که برای توسعه، عمران و آبادانی این مردم با تمام تلاش خدمت کنیم.

مرادنیا با اشاره به این که مردم کردستان مردمی هستند که مستحق خدمت اند، چون با تمام وجود از این آب و خاک دفاع کردند، افزود: وظیفه ما بسیار سنگین است اگر شبانه روز بکوشیم کم است.

وی افزود: اگرچه انقلاب اسلامی خدمات ارزنده ای را در این منطقه داشته است و اما عمق عقب ماندگی از دوران گذشته در استان به حدی بوده که نیاز به سال ها کار و تلاش دارد.

استاندار کردستان یکی دیگر از آثار و برکات سفر رهبری را دفاع بسیار ویژه برای مهار آب های مرزی که بخشی از آن در کردستان است، دانست و خاطرنشان کرد: ما امروز به برکت این امر بخش کشاورزی را در کردستان توسعه می دهیم.

وی افزود: ما تا دو سال پیش هیچ اختصاصی برای توسعه کشاورزی استان از دیم نداشتیم اما امسال 51 هزار هکتار از اراضی کردستان اعتبار دارد که تبدیل به اراضی آبی شود.

طی 30 ماه آینده راه آهن به سنندج می رسد

مرادنیا افزود: در بخش زیرساخت ها راه آهن به شدت در حال کار بوده و ظرف دو سال تا 30 ماه آینده راه آهن به سنندج می رسد و در بخش بزرگراهی تلاش گسترده ای برای احداث 320 کیلومتر پروژه راه از غرب به شرق استان در حال انجام است.

وی گفت: در بخش سرمایه گذاری نیز تفاهم نامه برای احداث دو کارخانه آهن اسفنجی در قروه و بیجار را در دست کار داریم که با امضای این تفاهم نامه کار اجرایی آن آغاز می شود.

استاندار کردستان با اشاره به این که پروژه دو پتروشیمی کردستان را هم اکنون در دست کار داریم که این امر پیشرفت بزرگی برای توسعه کردستان است، گفت: در کنار آن موضوع منطقه آزاد در بانه و مریوان را امیدواریم بتوانیم اجرایی کنیم این ها کارهای بزرگی است که دولت برای توسعه کردستان در دست کار دارد و امیدواریم استان را متفاوت تر ببینیم.

وی اظهار امیدواری کرد امسال با همکاری بیشتر سپاه بتوانیم با اجرای پروژه های محرومیت زدایی در استان بخشی دیگر از روستاهایی که از مکانات اولیه برخوردار نیستند، بهره مند کنیم.

مردانیا یادآور شد: دشمن امروز باز تحریم ها را تشدید کرده و قصد مبارزه دیگری با نظام انقلاب اسلامی را دارد،از این رو همگان باید با همراهی و همدلی و توان بیشتر بتوانیم با دشمنان نظام مقابله کنیم و اجاره ندهیم دشمن یأس و نابودی را در جامعه ترویج کند.

دیدگاهتان را بنویسید