135765

بازار در انتظار گزارش ۱۲ماهه فولادی ها/ سودآوری سهام سرب و روی حتی با خروج از برجام

دنیای معدن - کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه گروه سرب و روی با توجه به خام فروشی، حتی در صورت خروج آمریکا از برجام نیز سودآور خواهد بود، گفت: پیش بینی سودآوری سنگ آهن و فولادی ها منوط به بررسی گزارش 12ماهه این شرکت ها در آستانه مجامع است.

مهم ترین دلیل رشد خودرویی ها در بورس، تحویل دلار 4200 تومانی بابت واردات مواد مورد نیاز این کارخانه ها بوده و از طرف دیگر در بازار منفی، نوسان مناسب خودرویی ها باعث گردش پول و سبزشدن بازار می شود.

وی ادامه داد: اگر فرض گرفته شود که بازار روال مثبتی را سپری می کرده، بازهم سهام خودرویی ها می تواند نوسان و جهش مناسبی را در بورس ایجاد کند چراکه خودرویی ها حیاط خلوت دولتی ها هستند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سنگ آهن و فولادی چندان تغییر نداشتند، افزود: شاخص های این گروه به عنوان لیدر بازار شناخته می شود بنابراین یک سهم مثبت یا منفی این گروه بر تمامی بازار تاثیرگذاری آنی دارد اما ثبت جهش و رشد گروه سنگ آهن و فولادی ها را نمی توان بدون بررسی گزارش 12ماهه این شرکت ها در نزدیکی مجامع آنها تایید یا رد کرد.

موسوی درباره گروه سرب و روی نیز اظهارکرد: نماد شرکت های سرب و روی در کشور به واسطه خام فروشی و خریدار بزرگی همچون چین، چندان تحت تاثیر برجام قرار نخواهند گرفت و اتفاقا وضعیت این گروه بورسی با توجه به افزایش نرخ جهانی می تواند به سودآوری خوبی دست یابد.

این کارشناس بازار خروج آمریکا از برجام را بی تاثیر دانست و تصریح کرد: برای بازار 50میلیاردی بورس کشور بود و نبود ترامپ دیگر تفاوتی ندارد چراکه اندازه بورس بسیار کوچک شده است؛ از سوی دیگر حقوقی ها از بهمن تا امروز فعالیت چندانی در بازار نداشته اند چراکه در وهله نخست این گروه پولی برای خرید در بازار نداشته ضمن آنکه سهام خود را هم راحت نمی توانند در بازار معامله کرده و بفروش برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید