135725

در ادامه سفر استانی رئیس جمهور؛

مرحله نخست فولاد سبزوار با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

دنیای معدن - مرحله نخست پروژه فولاد سبزوار با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه سفر خود به خراسان رضوی مرحله نخست پروژه فولاد سبزوار را به بهره برداری رساند.

این واحد تولید توانایی ساخت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را دارا بوده و موجب ایجاد اشتغال ۲ هزار نفر خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این باره گفت: این واحد تولیدی سالانه 80 هزار تن آهن اسفنجی تولید می کند که برای راه اندازی آن پنج هزار و 20 میلیارد ریال شامل سه هزار و 740 میلیارد ریال و 32 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.
راضیه علیرضایی اظهار کرد: راه اندازی این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 223 هکتار با زیربنای 200 هزار مترمربع انجام گرفته که برای 531 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این پنجمین کارخانه از مجموعه فولادهای استانی است که به بهره برداری می رسد. در این مراسم که مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو نیز حضور داشت، کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد سبزوار افتتاح شد. ساخت این کارخانه تا پیش از نیمه دوم سال 92 به حالت راکد در آمده بود اما ایمیدرو بر اساس استراتژی جدید، با مشارکت گرفتن از بخش خصوصی فعالیت آن را از سر گرفت.

ظرفیت کارخانه آهن اسفنجی طرح فولاد سبزوار 800 هزار تن است که نخستین محصول خود را در روز یکم بهمن 96 تولید کرد.

مجموع سرمایه گذاری ارزی و ریالی این کارخانه حدود 7500 میلیارد ریال است و 300 نفر به طور مستقیم و حدود 1500 نفر به طور غیر مستقیم به کار مشغول شدند.

طرح فولاد سبزوار به عنوان یکی از طرح های فولاد استانی است که توسط ایمیدرو و با همکاری بخش خصوصی اجرا شده است. ایمیدرو برای کارخانه آهن اسفنجی سبزوار حدود 2 میلیارد و 150 میلیون ریال هزینه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید