135683

صادرات 57 میلیون دلار سیمان از فارس طی سال گذشته

دنیای معدن - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد که سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 400 هزارتن سیمان سفید و خاکستری به ارزش 57 میلیون دلار از کارخانه های فارس به کشورهای مختلف صادر شده است.

به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، علی همتی با بیان اینکه کارخانه های سیمان در فارس سال گذشته بیش از 4 میلیون و 800 هزار تن سیمان تولید کردند، نقش این مراکز صنعتی در اشتغال پایدار و سهم آنان در صادرات غیرنفتی را تاثیرگذار خواند.

او تعداد کارخانه های سیمان فعال در فارس را 10 واحد اعلام و اضافه کرد: این واحدهای تولیدی سالانه ظرفیت تولید 6 میلیون و 115 هزار تن سیمان سفید و بیش از کارخانه فعال سیمان استان فارس هستند که علاوه بر رفع بخش مهمی از نیاز داخلی، محصولاتشان به بازارهای خارجی نیز صادر می شود.

رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان فارس گفت : ظرفیت سالیانه تولید سیمان خاکستری در استان فارس شش میلیون و 115 هزار تن و ظرفیت تولید 664 هزار تن سیمان سفید را دارند و محصولات تولید شده آنها علاوه بر تامین نیاز داخل به کشورهای قطر، عمان، افغانستان، کویت، عراق و برخی کشورهای آفریقایی صادر شد ه است.

همتی مدعی است که فارس از برترین تولیدکنندگان سیمان در ایران محسوب می شود و کارخانه های سیمان برای 2900 نفر به شکل مستقیم و 7 هزار نفر به شکل غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید