135647

۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در هرمزگان به ثبت رسید

دنیای معدن -سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان گفت: در سال ۹۶به میزان ۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی بصورت مستقیم و ۱۲۰۰ میلیون یورو فاینانس در استان هرمزگان ثبت شد.

به نقل از استانداری هرمزگان، مسعود هندیان ضمن تبریک اعیاد فرخنده شعبان، در تشریح موفقیت های اقتصادی استان هرمزگان در سال ۹۶ عنوان کرد: استان هرمزگان در دستیابی به اهداف و شاخص های اقتصادی بر مبنای طرح اقتصاد مقاومتی از استان های موفق و پیشرو در کشور می باشد.

وی تصریح کرد: پیشبرد این اهداف و برنامه ها در سال جاری از مسیر رونق تولید، رشد اشتغال استان بر پایه سرمایه گذاری در تولیدات غیرنفتی و وابستگی هر چه بیشتر درآمدهای صادراتی به تولیدات دارای بالاترین ارزش افزوده و متکی بر دانش روز میسر می شود.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان به مهمترین دستاوردهای استان هرمزگان در حوزه اقتصادی در سال ۹۶ اشاره و بیان داشت: تحقق اشتغال ۳۰ هزار نفری و بیش از اشتغال تعهد شده استانی ، کسب رتبه دوم استان در کاهش نرخ بیکاری در کشور در سال ۹۶ با نرخ ۹ درصد و ۳.۱ درصد پایین تر از میانگین کشوری و ارتقای سه پله ای استان در این زمینه نسبت به سال ۹۵ از جمله این موفقیت ها در حوزه اشتغال بوده است.

وی در خصوص دستاورد های استان در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۶ اظهار داشت: در سال ۹۶ به میزان ۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی بصورت مستقیم و ۱۲۰۰ میلیون یورو فاینانس در استان هرمزگان ثبت گردیده است.

هندیان با اشاره به میزان پرداخت منابع بانکی برای احیاء واحد های تولیدی استان، تصریح کرد: در سال ۹۶، ۶۰۰ میلیارد تومان از محل منابع بانکی به منظور رونق تولید و بازسازی و نوسازی بنگاه های تولیدی به ۵۶۱ واحد تولیدی در بخش های صنعت و کشاورزی پرداخت و بیش از ۱۰۰ درصد از برش استانی طرح مذکور به مبلغ ۵۲۰ میلیارد تومان محقق شد.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان در خصوص تحقق درآمد های پیش بینی شده استان در سال ۹۶ گفت: در سال ۹۶ شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای پیش بینی شده استانی با رقمی بالغ بر ۲۴۷۰ میلیارد تومان با رشدی بالغ بر ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته و تحقق بیش از ۹۴۵ میلیارد تومان درآمدهای ملی بوده ایم.

وی افزود :درسال ۹۶ صادرات ۴۶ میلیون تن انواع کالا با افزایش چهار درصدی درحجم محصولات صادراتی از مبادی گمرکات استان به ارزش ۱۰ میلیارد دلار و تحقق ۱۱۱ درصدی هدفگذاری صادراتی استان و واردات ۱۳ میلیون تن کالا به ارزش ۲۵ میلیارد دلار و ترانزیت خارجی به میزان ۳ میلیون و ۶۸۵ هزار تن از دیگر دستاورد های قتصادی استان در سال ۹۶ بوده است.

هندیان تصریح کرد: استان هرمزگان موفق به دستیابی کامل به اهداف پیش بینی شده صادراتی از محل تولیدات غیر نفتی استان با رقم دو میلیارد دلار در بخش های صنایع و معادن، کشاورزی، شیلات و گردشگری در سال ۹۶ گردیده است.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان در ادامه تشریح دستاورد های اقتصادی استان در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: ثبت ۱۶ هزار و ۸۵ میلیارد تومان درآمدهای گمرکی استان با رشدی بالغ بر ۳۱ درصد نسبت به درآمدهای سال گذشته گمرکات استان، پرداخت بیش از ۱۸۵ میلیون تومان کمک سود تسهیلات صادراتی به واحدهای تولیدی صادراتی استان ، تولید انواع محصولات معدنی از قبیل شمش آلومینیوم، شمش فولادی، شمش روی، سیمان و کلینکر، و قیر به میزان بیش از ۱۲ میلیون تن در سال ۹۶ با رشدی بالغ بر ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته و رشد ۹.۵ درصدی صادرات این محصولات از ۵.۱ میلیون تن در سال ۹۵ به ۵.۶ میلیون تن در سال ۹۶ بخش دیگری از موفقیت های اقتصادی استان هرمزگان در سال ۹۶ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت مبلغ ۱۲ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان منابع بانکی با رشد ۱۳درصدی نسبت به سال ۹۵ و ۴ هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان تسهیلات اعطایی بانکی با رقم رشد ۱۰ درصد در طی این مدت ،احیای ۲۲ بنگاه اقتصادی غیرفعال در بخش صنعت و معدن و کشاورزی در استان طی سال ۹۶ با تعداد ۲۱۹ نفر اشتغال ایجاد شده و کاهش ۳۴ درصدی تعداد بنگاه های راکد در بخش صنعت و معدن نسبت به مدت مشابه سال گذشته،واگذاری ۱۳۷ پروژه عمرانی به بخش خصوصی در قالب طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان به مبلغ ۴۱۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۶و تعداد ۱۹۶ پروژه قابل واگذاری از دستاودر های دیگر استان در بخش های پرداخت تسهیلات بانکی، احیاء بنگاه های تولیدی و واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی بوده است.

هندیان در خصوص دستاوردهای استان در حوزه پرورش و صادارات آبزیان اظهار داشت: صادرات ۳۶ هزارتن آبزیان ، پرورش ۴۵۰۰ تن ماهی در قفس در سال ۹۶ ، رشد برداشت میگو پرورشی به میزان ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با حجم ۱۵ هزار و ۳۳۳ تن، افزایش تعداد مزارع پرورش میگو از ۲۸۵ مزرعه به ۳۳۰ مورد و افزایش تولید لارو میگو از یک میلیارد و ۸۱ میلیون قطعه به یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون قطعه از جمله موفقیت های استان در آبزیان به ویژه ماهی و میگو بوده است.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان درخصوص موفقیت های استان در حوزه شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: رشد ۷۰ درصدی تعداد شرکت های دانش بنیان استان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ و صادرات ۶۷ میلیارد ریال از محل تولیدات این شرکت ها از جمله دستاورد های استان در سال ۹۶ بوده است.

هندیان با اشاره به اولویت های استان در سال ۹۷ تصریح کرد: توسعه بخش های نفت و گاز، صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات و خصوصاً صنایع دریایی و فراساحل، جذب و تأمین منابع مالی از بازارهای سرمایه ای جدید و استفاده از مشارکت های مردمی، توسعه فعالیت های بخش خصوصی و تعاونی، اتمام پروژه های در دست اجرا و حمایت از تولیدات داخلی و کالاهای ایرانی از جمله اولویت های مهم حوزه اقتصادی استان در سال ۹۷ است.

وی گفت: سرمایه گذاری در زمینه تقویت نیروی انسانی میتواند ثروت های هنگفتی را برای کشور به ارمغان آورد و نیروی انسانی برخوردار از دانش، مهارت و تجربه قادر به هموار ساختن مسیر توسعه اقتصادی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید