135636

انتقاد هند از افزایش تعرفه فولاد از سوی آمریکا

دنیای معدن - هند اعلام کرده است به علت افزایش تعرفه های فولاد از سوی آمریکا ممکن است از این کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت کند. بعد از افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا برخی منابع در هند اعلام کرده اند اگر آمریکا هند را در این مورد استثنا نکند به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهند کرد.

هند درباره افزایش تعرفه های گمرکی از سوی دولت ترامپ ابراز نگرانی کرده و آن را خلاف قوانین سازمان تجارت جهانی دانسته است. «سورش پرابو» وزیر بازرگانی هند تاکید کرده است اقدامات یکسویه آمریکا و همخوانی آنها با قوانین سازمان تجارت جهانی باید دقیقا بررسی شود.
«دونال ترامپ» پیشتر اعلام کرده بود با هدف حمایت از اقتصاد داخلی آمریکا تعرفه ها را افزایش می دهد. ویاعلام کرد با افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم ،از امنیت ملی آمریکا دفاع می کنم .
آمریکا با اعلام دونالد ترامپ 25 درصد بر واردات فولاد و 10 درصد بر واردات آلومینیوم تعرفه گذاشت. البته «دونالد ترامپ» افزایش تعرفه ها را تا اول ماه می تا یک هفته ی دیگر به تعویق انداخته است. وزیر فولاد هند گفته است ما درباره مستثنی شدن هند از این طرح درخواست کرده ایم و آنها قرار است بررسی کنند.
«شانکر شارما» کارشناس اقتصادی معتقد است این یک جنگ تجاری است من فکر میکنم برای اقتصاد جهانی مشکل ایجاد خواهد کرد امیدوارم این تعرفه ها افزایش نیابد.

دیدگاهتان را بنویسید