135629

170هزارتن شمش آلومینیوم درمجتمع المهدی تولید شد

دنیای معدن - مدیرعامل آلومینیوم المهدی گفت:170هزار تن شمش آلومینیوم ظرف یک سال گذشته دراین مجتمع تولید شد.

محمد نصوری افزود: از این رقم حدود 107هزارتن آن به کارخانه هرمزآل و 63هزارتن دیگر به آلومینیوم المهدی اختصاص دارد که به ترتیب هشت و یک درصد نسبت به تولیدات سال قبل از آن رشد داشته اند.
وی در ادامه با تشریح دستاوردهای این شرکت پس از واگذاری به بخش خصوصی افزود: از شهریورماه سال 94تاکنون تعداد دیگ های در مدار آن با رشد 33درصدی از258 دستگاه به 342 دستگاه افزایش یافته است.
وی خاطر نشان ساخت: در این مدت تعداد دیگ های ذوب غیر فعال آلومینیوم المهدی نیز از 210 دستگاه در نیمه دوم سال 94 هم اکنون به 126دیگ رسیده که 40درصد کاهش یافته است.
وی ارائه این آمارها را نشان دهنده عزم بخش خصوصی در ارتقای شاخص ها ازجمله افزایش تولید دانست و گفت: بعد از واگذاری به بخش خصوصی 'آند' مورد نیاز این کارخانه توسط متخصصان شرکت المهدی تولید شده است.
مدیرعامل آلومینیوم المهدی با تاکید بر توسعه طرح های عمرانی این مجتمع یاد آور شد: بزرگترین میله گذاری یا آندرانینگ کارخانه در 2و نیم سال گذشته تاکنون انجام شده که درنتیجه بیش از 237هزار عدد آند خام تولید شده است.
نصوری خاطر نشان ساخت: این کارخانه در سالی که گذشت توانست به رکورد تولید حدود 107هزار عدد آند خام دست یابد که این رقم بیشترین میزان تولید از زمان راه اندازی بخش آندسازی ( در یک دهه گذشته) بوده است.
وی اضافه کرد: آلومینیوم المهدی با مدیریت بخش خصوصی، همت و تلاش پرسنل متخصص و متعهد خود توانسته ضمن عبور از دشواری ها، مطابق با برنامه توسعه ترسیم شده طرح های پیش بینی شده را پیش ببرد.
وی از توسعه خطوط تولید و احیاء با بکارگیری فن آوری های جدید 600 کیلو آمپری، خودکفایی در تولید آند مصرفی و قطع واردات آن، بومی سازی قطعات و ملزومات مورد نیاز خطوط تولید، کسب و تقویت استانداردهای مطرح بین المللی و توسعه مجتمع با استفاده از صرفه جویی های ارزی و ایجاد اشتغال به عنوان بخشی از موفقیت های آلومینیوم المهدی در سال گذشته نام برد.
مدیرعامل آلومینیوم المهدی با بیان اینکه سال گذشته با تمام توان برای رسیدن به اهداف ترسیم شده تلاش کردیم ابرازامیدواری کرد درسال های پیش رو بتوانیم به تولید اسمی 250هزار تن درسال دست یابیم.
به گفته نصوری هم اکنون 2 هزار و500 نیرو در این کارخانه شاغل هستند درحالیکه هزاران خانوار نیزاز ' قبل ' فعالیت های این مجتمع ارتزاق می کنند.
در اطلاعات منتشره ایمیدرو تولید شمش آلومینیوم ایران درسالی که گذشت 487 هزار تن گزارش و پیش بینی شده این رقم در افق 2025 به یک میلیون و 200هزارتن در سال برسد.
در حال حاضر، 3 کارخانه بزرگ آلومینیومی در ایران شامل شرکت آلومینیوم المهدی، هرمزال و ایرالکو وجود دارد که درمجموع سال گذشته 350 هزار تن تولید شمش داشتند که با بهره برداری از طرح های در دست ساخت این رقم تا پاییز امسال به 2 برابر افزایش می یابد.
دراین اطلاعات با اشاره به وجود 430هزارتن ظرفیت ایجاد شده برای تولید آلومینیوم، میزان تولیدات این فلز در سال گذشته 340 هزار تن او میزان صادرات آن نیز 176هزارتن اعلام شده است.
مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل جنوب در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید