135604

روند روبه رشد صنعت معدن کاری مس در آفریقا

دنیای معدن - شرکت تحقیقاتی بازار «بی ام آی» در گزارش تحقیقاتی بازار مس خود که هفته گذشته تحت عنوان «مروری کلی بر صنعت جهانی» منتشر کرد، رشد تولید مثبت را برای صنعت معدن کاری مس در سرتاسر آفریقا پیش بینی می کند.

«مولی شات» تحلیل گر بخش کالاهای معدنی «بی ام آی» در این گزارش می گوید: «رشد تولید در بازار مس بین المللی به پشتوانه معادن جدیدی صورت خواهد گرفت که عملیات هایشان را آغاز خواهند کرد، در حالی که تقاضای رو به افزایش بازار جهانی باعث تنگناهایی در مورد عرضه خواهد شد.»
او می افزاید: «چندین پروژه مس در جمهوری دموکراتیک کنگو، همچنین پروژه های مس جدید در دست اقدامی در بوستوانا، نامیبیا و آفریقای جنوبی وجود دارند که نشان می دهند صنعت معدن کاری مس در آفریقا به رشد خود ادامه خواهد داد.»
در بوستوانا پروژه مس «تی تری» واقع در کمربند مس کالاهاری وجود دارد که مشترکاً متعلق به شرکت معدنکاری مس استرالیایی «ام او دی ریسورسز»، شرکت معدنکاری «متال کاپیتال» و شرکت معدنکاری فرعی «تشوتودو متالز بوستوانا» است. در نامیبیا، معدن پورفیری مس/مولیبدن «هایب»، که متعلق به شرکت معدنکاری نامیبیایی «دیپ-ساوت ریسورسز» است، طبق برآوردها حاوی 456.9 میلیون تن سنگ معدن با عیار 0/31درصد مس است. این معدن هنوز در مرحله اکتشافی است. طبق پایگاه داده های معدنی «بی ام آی» در آفریقای جنوبی، پروژه روی/مس «پریسکا»، واقع در 270 کیلومتری بیرون کیمبرلی، در نورترن کِیپ، همچنان به تولید خود ادامه می دهد. نخستین گزارش برآورد منابع معدنی برای این معدن در ماه فوریه منتشر شد.

مجموع منابع ترکیبی این پروژه که در اوایل ماه جاری منتشر شد، به 29.4 میلیون افزایش یافت که شامل 1.126 میلیون تن روی با عیار 3.8 درصد از این فلز و 365 هزار تن مس با عیار 1.2 درصد از این فلز سرخ است. در جمهوری دموکراتیک کنگو، شرکت معدنکاری «ایوانهو ماینز» مشترکاً با دولت این کشور پروژه «کاموآ-کاکولا» را در اختیار دارد که یکی از بزرگ ترین، اکتشافات توسعه نیافته و پرعیار مس جهان به شمار می رود. این پروژه حدود 174 میلیون تن سنگ معدن با عیار 5.62 درصد مس را در بر گرفته است. هم اکنون، بیش از 30 معدن مس در «کاپربلت» در جمهوری دموکراتیک کنگو مشغول عملیات هستند. علاوه بر این، با بالا ماندن سطح قیمت های مس، صنعت معدن کاری آفریقا شاهد رشد توسعه پروژه های جدید خواهد بود. در سطح جهانی هم، با توجه به این که چشم انداز رشد قوی تقاضا و وقفه های عرضه در 2017 بازار را در تنگنای عرضه قرار داده، عوامل مبنایی بازار مس به بهبود خود ادامه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید