135598

پنجمین کنفرانس آلومینیوم، بستری برای توسعه همکاری های بین المللی ایجاد می کند/مجتمع آلومینیوم جنوب اردیبهشت ماه سال آینده آغاز به کار خواهد کرد

دنیای معدن - رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران بستر مناسبی را برای همکاری شرکت های داخلی و خارجی فراهم آورده تا بتوانند اقدام به مذاکره و عقد قرارداد در جهت توسعه صنعت آلومینیوم ایران کنند.

مهدی کرباسیان در آستانه برگزاری این رویداد بین المللی با بیان این مطلب، افزود: مطابق با سند چشم انداز توسعه و افق 1404 مبنی بر جذب سرمایه گذار خارجی، ایجاد ارزش افزوده بالا در صنعت آلومینیوم و لزوم تحقق اهداف ایمیدرو، این رویداد در عین حال بستر مناسبی نیز برای شرکت ها و تولیدکنندگان بزرگ خارجی فراهم آورده تا بتوانند سهمی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند.

وی ادامه داد: با توجه به تمدید قرارداد بهره برداری از معدن بوکسیت در گینه و وجود زمینه مناسب برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی و بهره برداری از این ظرفیت، کنفرانس آلومینیوم محفل مناسبی برای جذب سرمایه گذار خارجی و مشارکت با نهادها و شرکت های سرمایه گذاری داخلی را فراهم آورده است.

کرباسیان اضافه کرد: همچنین شرکت کنندگان زیادی از کارخانه ها و مراکز صنعتی، دانشگاه های داخل و خارج از کشور در این کنفرانس به ارائه مقالات خواهند پرداخت که زمینه ساز غنای علمی این رویداد خواهند بود.

وی همچنین افزود: این مهم که فلز آلومینیوم به عنوان یک فلز سبک پرکاربرد از یک کنفرانس و نمایشگاه تخصصی در سطح استانداردهای بین المللی برخوردار است، مایه خرسندی است که می تواند در راستای توسعه صنایع مرتبط ب این فلز نقش پررنگی را ایفا کند. البته جای تاسف باقی است که این صنعت نتوانسته است جایگاه واقعی خود را در صنایع بنیادین کشور یافته و مسیر توسعه را مطابق انتظارات و اهداف بپیماید که امید است با برگزاری این رویدادها بتوانیم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.

مجتمع آلومینیوم جنوب اردیبهشت ماه سال آینده آغاز به کار می کند

رییس هیأت عامل ایمیدرو ضمن ابراز امیدواری جهت برگزاری این رویدادها و رسیدگی به مسایل مرتبط و نیز ارایه آخرین دستاوردهای این صنعت، در راستای توسعه صنایع زیربنایی و روبنایی کشور، خبر داد: مجتمع آلومینیوم جنوب نیز در اردیبهشت ماه سال آینده با ظرفیت 300 هزار تن در سال آغاز به کار خواهد کرد که این مهم منجر به افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به مقدار دو برابر خواهد شد و گام مهمی در جهت تحقق اهداف اسناد توسعه بالادستی خواهد بود.

در حاشیه پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران، دوره های آموزشی متعددی از طرف استادان برجسته بین المللی تدارک دیده شده است.

این رویداد به همت مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران وابسته به دانشگاه علم و صنعت ایران و همکاری ایمیدرو، هر دو سال یک بار با مشارکت گسترده صنعتگران و دانشگاهیان داخلی و خارجی برگزار می شود. حضور بزرگان صنعت آلومینیوم داخلی در زمینه های مختلف اعم از انواع شمش ها، ورق، سیم و کابل، پروفیل و صنایع پایین دستی آن ها، موجبات رونق بیش از پیش نمایشگاه و کنفرانس را فراهم آورده است.

پنل های تخصصی کنفرانس نیز با محوریت مشکلات و معضلات بنیادین صنعت آلومینیوم و با همکاری ایمیدرو تنظیم شده است که با حضور چهره های صنعتی و مدیریتی به این چالش ها پرداخته شده و بحث و تبادل نظر متخصصان و شرکت کنندگان می تواند به دستاوردهایی در راستای حل این مشکلات منتهی شود.

پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی آلومینیوم در روزهای 4 و 5 و 6 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود. نمایشگاه این دوره، در فضایی بالغ بر 3000 مترمربع و با حضور بیش از 50 شرکت داخلی و خارجی در چهار سالن نمایشگاهی برپا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید