135578

منتفی شدن راه اندازی موزه در قدیمی ترین معدن زغال سنگ ایران

دنیای معدن - رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: بخش عمده ای از محدوده معدن زغال سنگ گاجره در منطقه حفاظت شده قرار گرفته و امکان بهره برداری از آن وجود ندارد.

«حمید میرغفاری»، اظهار کرد: البرز ظرفیت های معدنی بسیاری را در خود جا داده که از این ظرفیت ها در قالب معادن بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: هرچند معادن مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه، سنگ لاشه و ... بیشترین معادن استان را تشکیل داده اند، اما البرز ظرفیت های قابل توجهی در بخش زغال سنگ هم دارد.

وی توضیح داد: معدن گاجره، قدیمی ترین معدن زغال سنگ ایران است، اما چون بخشی از آن هم اکنون در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی قرارگرفته، امکان بهره برداری از همه آن وجود ندارد.

وی افزود: البته برای بخش هایی از این معدن که خارج از منطقه حفاظت شده قرار گرفته پروانه بهره برداری صادر شده است، اما به علت تداخل این مجموعه با پروژه آزادراه تهران شمال هنوز امکان بهره برداری از آن فراهم نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دنبال برطرف کردن مشکل به وجود آمده برای بهره برداری از ذخایر این معدن هستیم و امید می رود این هدف به زودی محقق شود.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به این که قرار بود معدن زغال سنگ گاجره به موزه معدنی تبدیل شود، اظهار کرد: این پیشنهاد از سوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مطرح شده بود، اما به علت فراهم نبودن زیرساخت ها و برخی مخالفت ها اجرای این ایده فعلاً منتفی است.

دیدگاهتان را بنویسید