135576

تخطی از مسائل زیست محیطی از سوی معدن داران بزرگ نمایی شده است

دنیای معدن - رئیس خانه معدن خراسان رضوی گفت: به نظر می رسد در حوزه تخطی معدن داران از مسائل زیست محیطی، مقداری بزرگ نمایی صورت گرفته است.

مرتضی کرامت در مشهدمقدس اظهار داشت: در زمینه پیوست زیست محیطی معادن خراسان رضوی، نظر ما این بوده که قطعاً معدن داران نسبت به مباحث زیست محیطی باید توجه داشته باشند و این گونه نیز هست و متاسفانه یک دید منفی در این زمینه شکل گرفته است.

رئیس خانه معدن خراسان رضوی بیان کرد: به نظر می رسد تصور غیردقیقی در این حوزه شکل گرفته و باید با گفت وگو به راهکار مشترکی در این حوزه برسیم و این آمادگی از سوی ما وجود دارد.

کرامت با اشاره به اینکه به حفظ مشاغل نیاز جدی داریم تاکید کرد: مواردی مانند حفظ محیط زیست و حفظ اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد؛ مسئولان قضایی و دادستانی مواردی را دیده و یا شنیده اند و باید دید آیا این موارد دقیق و کامل منتقل شده است یا خیر؟

وی افزود: جلسات متعددی را در حوزه پیوست های زیست محیطی با همکاری صنعت و معدن استان داشته ایم و در زمینه مباحث آموزشی نخستین دوره را در شهرستان خواف برگزار کردیم و این جلسات را قطعاً ادامه می دهیم.

کرامت ادامه داد: همچنان که در سایر حوزه ها مانند صنعت و یا گردشگری ممکن است مواردی از تخطی زیست محیطی وجود دارد در حوزه معدن نیز این امر ممکن است شکل گرفته باشد اما به نظر می رسد در مورد معادن مقداری بزرگ نمایی شده است، آیا در حوزه صنعت و یا گردشگری تماماً موارد رعایت می شود؟ البته اینها نافی تلاش ما برای حفظ محیط زیست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید