135546

معدن یورت آزادشهر با حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار ایمن می شود

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت استان گلستان گفت: کارگاه استخراج معدن زمستان یورت آزادشهر, از زمان حادثه معدن, تعطیل شده و در آینده نزدیک با اعتبار حدود ۴ میلیارد تومان تجهیز و ایمن خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن از آزادشهر, حسینقلی قوانلو شامگاه سه شنبه در دیدار با خانواده های جان باختگان معدن در فرمانداری شهرستان آزادشهر اظهار داشت: در آینده نزدیک تجهیزات خریداری شده مورد نیاز برای ایمنی کامل, کارگاه استخراج ذغال سنگ, معدن یورت زمستانه آزادشهر با اعتبار حدود 4 میلیارد نصب خواهد شد.

وی افزود: معدن زمستان یورت آزادشهر پس از حادثه اتفاق افتاده در سال گذشته تعطیل شد و به 350 کارگر فعال در این معدن, بیمه بیکاری پرداخت شد و زمانی که تهویه و نکات ایمنی آن انجام شد, دوباره شروع به فعالیت کرد.

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: پس از حادثه معدن، از طریق وزارت صنعت, معدن و تجارت, کمیته حقیقت یاب در وزارتخانه تشکیل شد و این حادثه مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت, و مقصرین به دادگستری معرفی شدند.

قوانلو درباره مقصران حادثه معدن تاکید کرد: بخشی از علت حادثه, تهویه طبیعی است که در اردیبهشت و آبان هر سال انجام می شود و بخش دیگر مربوط به پیمانکار بوده, که در دادگستری مورد پی گیری است.

وی یادآور شد: 2 هزار نفر در معادن حوزه شهرستان آزادشهر در حال فعالیت هستند و با قرار دادن تهویه مصنوعی و طبیعی و نظارت های دقیق تلاش داریم تا چنین اتفاقی دیگر رخ ندهد.

همچنین صادقعلی مقدم سرپرست دفتر فنی استانداری گلستان اظهار داشت: متاسفانه قبل از حادثه معدن آزادشهر, این معدن به وسایل ایمنی و یک سری ماسک ها و کپسول ها مجهز نبود و کارکنان بدون آموزش لازم, در زمان حادثه و تجهیزات ایمنی در معدن کار می کردند.

وی افزود: در آن زمان که تجمع گاز حتی به 2 هزارو 500 ( p. P. M) رسید, همه تلاش ما این بود که حتی یک نفر را نجات دهیم.

سرپرست دفتر فنی استانداری گلستان تصریح کرد: متاسفانه زمانی که آخرین جان باخته, مرحوم کمالی وطن, رانتده لوکوموتیو, را از داخل تونل خارج کردیم, متوجه شدیم حتی موتورهای غیراستاندارد در این فضا به کارگیری شده است.

مقدم تصریح کر د: در حال حاضر معدن آزادشهر, شرایط مناسب و ایمنی قابل قبولی دارد و هر 2 هفته یکبار نظارت های لازم انجام می شود.

انتهای پیام/ ت

دیدگاهتان را بنویسید