135501

بردسکن یکی از قطب های تولید مس و طلا در خراسان رضوی

دنیای معدن - فرماندار بردسکن گفت: بردسکن یکی از قطب های تولید مس و طلا در استان خراسان رضوی است و امید است در سال جاری معدن طلای دامن قر نیز به مرحله بهره برداری برسد.

برات علی نیا از مشهد افزود:پروژه کنسانتره مجتمع مس نسیم در منطقه دهان قلعه بردسکن قرار گرفته و برای تکمیل این پروژه که قرار است در ۳ فاز انجام شود ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز به سرمایه گذاری است.

وی گفت:خوشبختانه زیر ساخت های لازم در این معدن از جمله برق فراهم شده است و با راه اندازی این کارخانه بارقه امیدی در مردم منطقه ایجاد شده است. فرماندار بردسکن افزود: این پروژه با ظرفیت اسمی تولید سالانه بیش از ۱۱ هزار تن کنسانتره مس و استخراج سالانه ۱۰۰ هزار تن بزرگ ترین کارخانه کنسانتره مس توسط بخش خصوصی در خراسان رضوی است. علی نیا با اشاره به سرمایه گذاری بر روی معادن مس و سنگ آهن در شهرستان گفت: معدن دلکن در حوزه سنگ آهن در حال فعالیت اقتصادی است و پیش بینی می شود سرمایه گذار تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال بر روی آن سرمایه گذاری نماید که نوید خوبی برای شهرستان است. وی تسهیل در امر سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات و رفع مشکلات آنان را در قالب کارگروه رفع موانع تولید از دیگر برنامه های شهرستان و کارگروه اشتغال برشمرد. فرماندار بردسکن گفت: فاز دوم کارخانه نساجی مدرس که پیشرفت چشمگیری داشته، به زودی به بهره برداری می رسد. وی گفت: با بهره برداری از فاز دوم این کارخانه بیش از ۱۵۰ نفر نیروی جدید در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد. علی نیا افزود: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی براجرای اقتصاد مقاومتی وحمایت ازتولید و اشتغال است که با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر فراهم شده است. انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید