135483

دورنمای هفتگی قیمت فلزات گرانبها

دنیای معدن - تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

تحلیلگران بین المللی معتقدند که تنش های تجاری در روابط آمریکا و چین هنوز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر نوسانات بازارهای جهانی به خصوص طلا باشد.

بر اساس این گزارش مبادلات در بازارهای کالا و ارز طی روزهای گذشته تحت تاثیر تنش های تجاری بین آمریکا و چین قرار داشته است.سرمایه گذاران بین المللی طی روزهای آینده توجه خاصی به انتشار آمارهای تورم آمریکا در ماه مارس و متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو خواهند داشت.

تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار داشته و همین طور رشد اقتصادی دو کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

آمارهای اشتغال ماه مارس آمریکا نیز تاثیر چندانی بر گمانه زنی های مربوط به سیاست های پولی فدرال رزرو نداشته است. فدرال رزرو در نشست مارس برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود تا پایان امسال دو یا سه بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

استرالیا قصد دارد شاخص اعتماد تجاری را امروز سه شنبه منتشر کند. کانادا نیز آمارهای بخش مسکن را اعلام می کند. آمریکا نیز شاخص تورم قیمت تولید کننده را منتشر خواهد کرد.روز چهارشنبه نیز چین تورم تولید کننده و و مصرف کننده را منتشر می کند. انگلیس نیز آمارهای تولیدات صنعتی و بازرگانی را اعلام خواهد کرد.

رئیس بانک مرکزی اروپا نیز سخنرانی مهمی خواهد داشت. آمریکا آمارهای تورم مصرف کننده را اعلام می کند. فدرال رزرو نیز متن مذاکرات نشست مارس را منتشر خواهد کرد.

روز پنجشنبه نیز بانک مرکزی اروپا متن مذاکرات نشست مارس را منتشر می کند و رئیس بانک مرکزی ژاپن نیز سخنرانی مهمی در توکیو خواهد داشت.کانادا در این روز شاخص تورم قیمت مسکن را اعلام می کند و آمریکا تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری را اعلام خواهد کرد.

به نظر می رسد آمارهای مهم اقتصادی آمریکا طی روزهای آینده به خصوص تورم می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را مشخص کند.

منبع:سایت طلا

دیدگاهتان را بنویسید