135463

معدن پروده طبس را به قطب انرژی در کشور تبدیل می کند

دنیای معدن - فرماندار شهرستان طبس با بیان اینکه امیدواریم به زودی در اول سال شاهد افتتاح پروژه کک طبس باشیم گفت: معدن پروده چهار شهرستان طبس را به قطب انرژی تبدیل می کند.

به گزارش دنیای معدن از بیرجند، سیدمهدی طلائی مقدم صبح امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت استاندار خراسان جنوبی در نورز 97 تحولی در حوزه گردشگری شهرستان طبس ایجاد شد و بیش از 2 میلیون نفر از اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری طبس دیدار کردند.

وی با بیان اینکه برخی کالاها اگر در کنار دیگر بخش ها مورد حمایت واقع شوند اشتغال و نفع قابل قبولی دارد که از جمله این کالاها خدمات گردشگری است افزود: اقامت گردشگران حداقل به مدت دو شب در نوروز امسال در طبس اقتصاد بازار را رقم زد و به نوعی راضی کننده بود.

فرماندار طبس گفت: حمایت از کالای ایرانی که مد نظر رهبری است مبحث آن صرف تولیدات صنعتی نیست و برخی کالاها داریم که اگر حمایت شود خیلی برای اقتصاد و توسعه شهرستان مفید خواهد بود که گردشگری و رونق بومگردی از جمله این کالاها است.

طلایی مقدم با بیان اینکه حوادث تلخی در ایام نوروز در شهرستان طبس وجود نداشته و فوتی در حد صفر بوده است و از طرفی این شهرستان ظرفیت های مختلفی دارد و آمادگی داریم برای طرح ها و پروژه های مختلف زغال سنگ نهایت همکاری را داشته باشیم.

وی بیان کرد: تنها کالایی که به دنبال واردات آن هستیم گردشگری است و از آن جایی که این شهرستان ظرفیت های دارد که می تواند کمک کار استان خراسان جنوبی شود و آمادگی داریم در طرح های بزرگ که در شهرستان در حال پیگیری است همکاری کنیم و معدن پروده چهار نیز طبس را به قطب انرژی در کشور تبدیل می کند.

فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه فرآوری معدن یکی از ظرفیت های استان و شهرستان طبس است گفت: پروژه کک سازی شهرستان طبس در حال انجام است و پیمانکار چینی وارد شهرستان شده که امیدواریم در همین ابتدای سال شاهد راه اندازی آن باشیم.

طلایی مقدم افزود: اگر در طبس از کک، پی وی سی استخراج کنیم می شود استان را متحول کرد و از آن در صنایع مختلف استفاده و اشتغال ایجاد کرد.

وی بیان کرد: نیروگاه زغال سنگ طبس در بهمن ماه به تصویب رسید و کار شروع شده که در حال حاضر تنها مشکل آن عاملیت بانک ها برای پرداخت است و امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید