135456

قیمت آلومینیوم جهانی 7 درصد افزایش یافت/پیش بینی رشد قیمت در قراردادهای آتی

دنیای معدن - تنها در سه روز معاملاتی قیمت آلومینیوم جهانی به دلیل تحریم دومین شرکت بزرگ تولید کننده آلومینیوم جهان توسط آمریکا 7 درصد افزایش یافت.

به گزارش دنیای معدن، امروز در بازار بورس لندن قیمت آلومینیوم افزایش یافت و به بیشترین میزان ۵ هفته گذشته رسید. افزایش قیمت آلومینیوم در بازار لندن به دلیل تحریم آمریکا بر دومین شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم جهان است.

آمریکا شرکت «روسال» دومین شرکت بزرگ جهان در تولید آلومینیوم متعلق به روسیه را تحریم کرد. آمریکا در ادامه تحریم ها علیه روسیه این شرکت بزرگ روسی را تحریم کرده است. شرکت روسال یک شرکت زنجیره ای است و زمانی به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده آلومینیوم در جهان بود اما در سال 2015گروه صنعتی هنگ کیائو چین از این شرکت سبقت گرفت.

در حال حاضر شرکت روسال روسیه ۹ درصد تولید آلومینیوم و ۹ درصد آلومینای جهان را در اختیار دارد. این شرکت در ۱۹ کشور جهان و ۵ قاره فعالیت می کند و ۷۲ هزار کارمند دارد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت آلومینیوم در بازار بورس لندن طی سه روز معاملاتی گذشته ۶.۹ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گمرک چین، بازار داخلی چین به افزایش عرضه بسیار حساس است و در سال ۲۰۱۷ چین تنها ۱۴ هزار و ۶۳۱ تن آلومینیوم اولیه از روسیه وارد کرد و در حال حاضر روسیه به عنوان بزرگ ترین تأمین کننده آلومینیوم جهان مطرح می شود.

همچنین آمارهای سه ماهه بازار بورس لندن حاکی از آن است که ارزش این فلز ۴ دهم درصد رشد داشته و هر تن به قیمت ۲۱۴۸ دلار معامله شده است. این رقم رشد ۴.۸ درصدی را نسبت به معاملات جلسه قبل نشان می دهد و بزرگ ترین افزایش روزانه از نوامبر ۲۰۱۹ به حساب می آید.

کارشناسان پیش بینی کردند که قرارداد آتی این فلز احتمال رشد یک درصدی داشته باشد.

همچنین قیمت مس هم در بازار بورس لندن افزایش ۸ دهم درصدی داشته و هر تن از این فلز به قیمت ۶۸۸۶ دلار معامله شد که نسبت به روز گذشته رشد ۹ دهم درصدی داشته است، البته در بورس شانگهای این رشد ۱.۲ درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید