135387

وظیفه مهم و حیاتی بانک صنعت و معدن حمایت از تولیدکنندگان و تولیدات داخلی است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت فرارسیدن نوروز و سال نو پیامی صادر کرد.
در پیام افخمی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان و تولیدات داخلی آمده است:
خانواده بزرگ بانک صنعت و معدن، همراهان گرامی ؛
سال 1397 را که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی مزین شده است، وظیفه بانک صنعت و معدن که نقش بسیار مهمی در تامین مالی پروژه های صنعتی و واحدهای تولیدی دارد، را بیش از پیش مهم و حیاتی خواهد کرد. خوشبختانه در سال گذشته این بانک توانسته است در کنار اعطای تسهیلات به عنوان مشاور در کنار تولید کنندگان داخلی نقش مهمی را در تولید و ایجاد اشتغال در کشور ایفا نماید.
بانک صنعت و معدن سال 96 را در حالی به پایان رساند که در آخرین روزهای سال 1396 ال -سی دو طرح بزرگ صنعتی سیکل ترکیبی 484 مگاواتی انرژی گستر قشم و پالایش میعانات گازی آدیش جنوبی عسلویه به مبلغ 520 میلیون دلار توسط بانک صنعت و معدن گشایش یافت تا این بانک با تلاش و همراهی شما همکاران عزیز کارنامه درخشان تری را در عرصه تولید، اشتغال و توسعه صنعتی کشور در سال 1396 بر جای گذارد .
از سوی دیگر این بانک به عنوان یک بانک توسعه ای و تخصصی توانسته است گام های بزرگی را در مسیر پیشرفته و توسعه کشورمان بر دارد . اقدامات انجام شده در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و طرح رونق تولید در سال 1396 از تلاش بی‌وقفه همکاران گرامی حکایت دارد. تأمین مالی سرمایه در گردش بیش از 1350واحد تولیدی کوچک و متوسط که رتبه ممتازی را در میان کلیه بانکهای کشور بدست آورده است .
به عنوان تنها بانک توسعه ای در حوزة صنعت، معدن و زیرساخت موفق شد تا با تأمین مالی 6 نیروگاه 500 مگاواتی و 24 نیروگاه کوچک مقیاس، قریب به 3000 مگاوات، به ظرفیت شبکه برق کشــور اضافـه نماید. همچنین تأمین مالی اولین قطار سریع الســـیر کشــور (تهران-قم-اصفهان) را با 1 میلیارد و 800 میلیون دلار عملیاتی کرده که در حال اجراست. 3 واحد آب شیرین کن هر یک به ظرفیت 100 هزار متر مکعب در روز برای تأمین آب صنایع فولادی جنوب کشور، تأمین مالی شده که برخی از آنها گشایش اعتبار شده اند .
تأمین مالی پروژه های پتروشیمی که قابلیت ارزآوری برای کشور را دارند از قبیل پتروشیمی کاویان، لرستان، مهاباد، مسجدسلیمان، ایلام از دیگر اقدامات شاخص در بانک می باشد که پتروشیمی های مسجد سلیمان و ایلام در حال اجرا و بقیه به بهره برداری رسیده اند.
مبادله و گشایش ال - سی قرارداد برقی ‏سازی قطار تهران-مشهد به مبلغ 1 میلیارد و 500 میلیون یورو، تامین مالی خرید 3 فروند هواپیمای ایرباس و 8 فروند ATR که امروز در ناوگان هوایی کشور مورد استفاده قرار می گیرد ، تأمین مالی پروژه های فولادی 7 گانه و چند پروژه دیگر فولادی مانند روهینا (دزفول) ، پاسارگاد(فارس) و مادکوش (بندرعباس) با ارزش بیش از 2میلیارد یورو که برخی از این طرحهای فولادی به بهره برداری رسیده است که این اقدام بانک صنعت و معدن سبب شده است تا رتبه ایران در بین کشورهای تولید کننده فولاد ارتقا چشمگیری یابد .
علاوه بر این در اردیبهشت سال 96 توانستیم سیستم (Core Banking) به عنوان اولین بانک دولتی فعال سازیم. در بخش بین الملل نیز در دو سال پس از برجام با 92 بانک در 36 کشور مختلف روابط کارگزاری برقرار نماییم .
تأمین مالی ده ها طرح دیگر در حوزه های داروسازی، صنایع تبدیلی، سردخانه، نساجی، لاستیک سازی، سیمان، کاشی، فروسیلیس، کاغذ، بسته بندی انواع ورق فولادی و بهره برداری از اغلب آنها در سراسر کشور موجبات تحرک اقتصادی، افزایش صادرات و اشتغال نیروی کار را فراهم کرده است، با اغتنام از فرصت، مراتب قدردانی خود را از پشتیبانی بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ابراز می دارد.
هم چنین در راستای اجرایی شدن سیاست های دولت محترم و تاکیدات وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی بر واگذاری شرکتهای زیر مجموعه سیستم بانکی کشور ، موفق شدیم به عنوان اولین بانک دولتی با شناسایی خریداران اهلیت دار، از طریق بورس 51 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن را در روز 24 بهمن ماه گذشته با موفقیت واگذار کنیم.

جای خرسندی است که بانک صنعت و معدن با اندوخته ای از دانش و تجربة 61 ساله با اهتمام شما همکاران عزیز ، گام های استواری را در مسیر «پیشرفت و توسعه» کشور برداشته و مصمم است که با اتکاء به خداوند سبحان این مأموریت را ادامه دهد.
سخن آخر ، ضمن عرض تبریک مجدد این عید باستانی و تشکر خالصانه از تمام تلاش‌های همه شما عزیزان، برایتان سالی پر از شادمانی، موفقیت و بهروزی در کنار خانواده آرزومندم سلامت و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید