135371

زنجان رتبه نخست تولیدات صنایع دستی فلزی در کشور را دارد

دنیای معدن - مدیرکل میراث فرنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: زنجان رتبه نخست تولیدات صنایع دستی فلزی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش دنیای معدن، یحیی رحمتی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح کارخانه تولید ظروف مسی در شهر زنجان افزود: در سال ۸۹ تعداد افرادی که در صنعت مس استان زنجان فعالیت می کردند ۱۸ نفر بودند.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تعداد صنعتگران استان، ادامه داد: در حال حاضر با افتتاح این کارخانه تعداد شاغلین در این صنعت به بیش از ۸۰۰ نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: برای اینکه صنایع دستی به راحتی در بازار به فروش برسد باید کیفیت محصولات را افزایش داد و با توسعه صنایع دستی در استان زنجان اشتغال زایی ایجاد کرد.

رحمتی ابراز کرد: صنعتگران استان زنجان با تلاش خود در صنایع دستی استان زنجان کیفیت را در کالاهای تولید حفظ کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در سال ۹۲ فقط ۷۶ فروشگاه در سطح شهر زنجان وجود داشت که امروز به ۳۸۷ فروشگاه رسیده است.

رحمتی به توسعه صنعت مس، چاقو و ملیله کاری استان زنجان اشاره کرد و افزود: تعداد تولیدات صنایع دستی فلزی در استان زنجان به قدری زیاد است که این استان رتبه نخست تولیدات صنایع دستی فلزی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید