135315

تولید کاتد مس به روش تانک بایولیچینگ در ایران

دنیای معدن -در این روش که تانک بایولیچینگ نامیده می شود اولین بار توسط متخصصان ایرانی در شهر بابک استان کرمان به ظرفیت ۵۰ هزار تن کاتد مس در سال عملیاتی و اجرا شد.

دکتر قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد در مراسم افتتاح این طرح اظهار داشت: امروز یک روز تاریخی نه تنها برای میدکو بلکه برای کشور ایران است، ایران تنها کشوری است که توانست اولین بار در دنیا با درایت، شجاعت، مدیریت و تلاش مجدانه مدیران و متخصصان به این مهم دست پیدا کند.
در این مرسم دکتر پورمند مدیر عامل هلدینگ نیز گفت: امروز روز تاریخی برای صنعت مس در دنیاست این مهم امری است شجاعانه از طرف فرزندان این انقلاب و هدیه ای است که ملت بزرگ ایران. در آینده سعی می کنیم این فناوری را در سایر کشور ها اجرا کنیم اتمام این پروژه پایان آن نیست بلکه آغازی است برای تولید مس به روش بایوتانک لیچینگ.
از مزایای اصلی این روش می توان به حذف کوره های ذوب و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه آلاینده های زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف آب و مصرف انرژی اشاره کرد.
با پایان طرح های مدیکو ۱۵ هزار شغل مستقیم و ۱۵۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می گردد در حال حاضر ۱۱ هزار نفر در هلدینگ مدیکو مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید