135307

فولاد خوزستان معنادار شد

دنیای معدن - شرکت فولاد خوزستان با خرید 67 درصد از سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی، کارخانه دو و نیم میلیون تنی کنسانتره توسعه ملی سنگان را در مزایده خریداری کرد و با این معامله مهم، صاحب معدن سنگ آهن شد و گام مهمی در رویکرد تحول در تکمیل زنجیره ارزش فولاد برداشت.

محمد کشانی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان این مطلب را به عنوان مژده عیدی کارکنان و سهامداران در همایش تبیین اهداف و برنامه های عملیاتی سال 97 فولاد خوزستان در اهواز اعلام کرد.

کشانی گفت: رویکرد صادراتی فولاد خوزستان را که در سالهای 95 و 96 عنوان صادرکننده برتر کشور در بخش تولیدات غیرنفتی را برای این شرکت به ارمغان آورده، در حقیقت استراتژی درستی بود که در عمل، نجات دهنده تولید داخلی بوده و بمنظور حفظ روند رو به رشد آمارهای تولید و کسب درآمدهای ضروری در شرایط بحران بازارهای داخلی اتخاذ شده است.
کشانی افزود: فولاد خوزستان، بزرگترین عرضه کننده شمش فولادی کشور با قدمت چهل ساله است که هیچ دسترسی به معدن و یا کارخانه تولید کنسانتره ندارد.

وی با پیش بینی اینکه تهدید بالقوه تامین مواد اولیه و کنسانتره در دو سال آینده با توسعه ظرفیتهای تولید محصولات میانی در کشور افزود: هیئت مدیره شرکت بر حمایت از تولیدات داخلی تاکید دارد و برای فولاد خوزستان افزایش تولید به موازات نوسازی خطوط تا مرز 5 میلیون و 200 هزار تن در زیر سقف موجود از برنامه های مصوب شرکت است که به یاری خداوند و تلاش کارکنان دنبال می شود.

کشانی گفت: فولاد خوزستان سعی دارد سهم 25 درصدی خود را در تمامی سطوح تولید محصول و بازار داخلی فارغ از فولاد سازی طرح شادگان و پروژه های خارج از سقف، به هر نحو ممکن ایفا نماید.
مدیرعامل فولاد خوزستان خطاب به مدیران و کارشناسان حاضر در همایش یاد شده تصریح کرد: برنامه های شرکت رسیدن به صنایع بالادستی و پایین دستی حتما باید با توسعه خارج از سقف همراه باشد که از جمله موارد آن برنامه جدی ما برای خرید فولاد اکسین است که تلاش داریم فولادسازی دو میلیون تنی آن را برای تولید فولادهای خاص مناسب نورد ورق عریض پیگیری نماییم.
محمد کشانی ضمن برشمردن موفقیتهای درخشان فولاد خوزستان در سال 96 از جمله کسب عنوان سازمان سرآمد کشور با دریافت تندیس سیمین تعالی سازمانی و نیز تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کننده برای ششمین سال متوالی، همه این موفقیتها را مرهون تلاش و همدلی موجود میان مدیران و کارکنان بخش های بهره برداری، پشتیبانی، فروش و تامین دانست و از همه دست اندرکاران، معاونین و مدیران تقدیر و تشکر نمود.
اضافه می شود، کارخانه گندله سازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی با ظرفیت دو و نیم میلیون تن در سال، در سنگان خراسان جنوبی قرار دارد.
در همایش تبیین اهداف و برنامه های عملیاتی سال 97 شرکت فولاد خوزستان همچنین اعلام شد که این شرکت در سال 96 بالغ بر سه میلیون 760 هزارتن شمش فولاد تولید کرده است که بیش از 73 درصد آن به میزان دو میلیون و 650 هزارتن با رشد 90 درصدی در ارزش و 50 درصدی در تناژ نسبت به سال 95 به بازارهای جهانی در 17 کشور صادر شده است.
آقای کشانی همچنین اعلام نمود تولید 3 میلیون و 800 هزارتن شمش فولاد به عنوان هدف تولید فولاد خوزستان در سال 97 خواهد بود که با شعار مدیریت بهای تمام شده، تولید ایمن و سبز با رویکرد تحول در تکمیل زنجیره ارزش دنبال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید