135285

اکتشافات معدنی جدید در پنج منطقه از استان مرکزی پیگیری می شود

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با توافق سازمان زمین شناسی کشور، شناسایی ذخایر جدید معدنی و اکتشاف در پنج محدوده استان مرکزی با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.

محمدرضا حاجی پور، ضمن انتقاد از روند غیرعلمی سنوات گذشته در نحوه اکتشافات بخش معدن اظهار داشت: با توجه به پتانسیل هایی که در حوزه معدن در استان مرکزی وجود دارد، باید با بهره گیری از علم روز در اکتشافات با حداقل تخریب بتوانیم بهترین بهره وری را در حوزه اکتشافات داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: در استان مرکزی از عناصر نادر خاکی برخورداریم که جزیی از برنامه های اکتشاف معدنی به شمار می روند.

وی افزود: به دنبال انعقاد تفاهم نامه با سازمان زمین شناسی هستیم تا بتوانیم موضوع اکتشافات را در پهنه های معدنی استان مرکزی عملیاتی کنیم.

حاجی پور خاطر نشان کرد: در این راستا طی سال جاری حدود پنج پهنه اکتشافی در استان شناسایی شده که پس از تایید وزارت صنعت و انجام روال قانونی فراخوان داده شود و سرمایه گذار هم در این زمینه آمادگی انجام عملیات را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در این خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور تسهیل روند صدور مجوز، نگاه ویژه به حوزه اکتشافات معدنی دارد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی طی سال جاری روند رو به جلو در بخش معدن داشته، بیان داشت: طی سال گذشته در زمینه صدور پروانه اکتشافات معدنی، ۳۴ پروانه در استان صادر شده، در حالی که امسال این رقم به ۴۸ پروانه افزایش پیدا کرده، ضمن اینکه پروانه سال های گذشته هم تمدید شده است.

حاجی پور تصریح کرد: در موضوع گواهی کشف معدنی هم طی سال گذشته ۱۷ گواهی کشف صادر شده، که امسال با افزایش روبرو بوده است.

وی در زمینه صدور پروانه بهره برداری معدنی هم اظهار داشت: صدور پروانه بهره برداری از بخش معدن با هدف ایجاد اشتغال از الزامات به شمار می رود که در این حوزه نیز نسبت به پارسال رشد مطلوبی ثبت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: طی سال جاری ۶۲فقره پروانه بهره برداری با ایجاد اشتغال برای ۳۶۰ نفر در استان صادر شده که در سال گذشته ۵۵ فقره بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید