135277

پایانه تخصصی صادرات مواد معدنی در تنگستان ایجاد می شود

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بندر خورشهاب شهرستان تنگستان به عنوان بندر بهینه برای ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی استان بوشهر انتخاب شد.

سید کمال الدین شهریاری ظهر امروز نشست با مسئولان شهرستان تنگستان با بیان اینکه 35 درصد از معادن استان بوشهر در شهرستان های دشتی و تنگستان قرار دارد اظهار داشت: این شهرستان ها از ظرفیت های مهمی در عرصه کشاورزی، معدنی و تجاری برخوردار هستند که باید از این فرصت ها برای اشتغال جوانان برنامه ریزی شود.

وی، با اشاره به ایجاد پایانه تخصصی صادرات مواد معدنی استان بوشهر بیان کرد: پس از بررسی های انجام شده سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی، بندر خورشهاب شهرستان تنگستان به عنوان بندر بهینه ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی استان بوشهر انتخاب کرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این شهرستان ها از آمار بالای بیکاری برخوردار هستند افزود: امید می رود با ایجاد پایانه تخصصی صادرات مواد معدنی در تنگستان، فرصت های شغلی مناسبی برای جوانان جویای کار در شهرستان های دشتی و تنگستان مهیا شود.

شهریاری، با اشاره به اینکه صادرات مواد معدنی یکی از ظرفیت های مهم دشتی و تنگستان است تصریح کرد: همسایگی به کشورهای حاشیه خلیج فارس فرصت مهمی برای صادرات این مواد فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در نخستین گام در ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی، از توانایی بخش خصوصی استفاده می شود گفت: با ایجاد این پایانه صادراتی مواد معدنی به بازارهای موجود درکشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه ای بلندمدت تبدیل این پایانه به یک پایانه کاملا تخصصی صادرات مواد معدنی در دستور کار سازمان سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی و سازمان بنادر و دریانوردی قرار می گیرد.

شهریاری، صادرات مواد معدنی از استان بوشهر و حتی استان های همسایه به کشورهای هند و آسیای شرقی را از برنامه های دراز مدت این حوزه دانست.

دیدگاهتان را بنویسید