135276

تولید اولین کاتد مس با روش تانک بایولیچینگ در میدکو

دنیای معدن -امروز (21 اسفند ماه 1396) اولین کاتد مس به روش تانک بایو لیچینگ (استحصال مس با استفاده از باکتری) در مجتمع مس و کاتد مسی شرکت بابک مس ایرانیان با حضور علی اصغر پورمند مدیرعامل هلدینگ میدکو و جمعی از مدیران و دست اندرکاران این پروژه تولید شد.

به گزارش دنیای معدن، در این مراسم مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد و رئیس هیئت مدیره میدکو در خصوص این پروژه اظهار داشت: امروز یک روز تاریخی نه تنها برای میدکو بلکه برای کشور ایران است، ایران تنها کشوری است که توانست با درایت، شجاعت، مدیریت و تلاش مجدانه مدیران متخصص میدکو برای اولین بار در دنیا به این مهم دست پیدا کند

پورمند نیز در این مراسم گفت: امروز روزی تاریخی برای صنعت مس در دنیا است. این مهم امری است شجاعانه از طرف فرزندان این انقلاب و هدیه ای است به ملت بزرگ ایران و در رأس آنها رئیس هیئت مدیره و گروه مالی پاسارگاد که همواره با حمایت های بی دریغ، ما را مورد لطف و عنایت خود قرار داده اند.

از مزایای اصلی روش تانک بایولیچینگ می توان به حذف کوره های ذوب و درنتیجه کاهش قابل ملاحظه آلایندگی و همچنین صرفه جویی در مصرف آب و منابع انرژی در راستای حمایت از محیط زیست مسوولیت های اجتماعی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید