135243

آسیب معادن به راه های ارتباطی و برخی باغ های تویسرکان

روانبخش نورعلی، اظهار کرد: امسال و پس از اعلام تخصیص اعتبار یک هزار و 500 میلیارد تومانی در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغالزایی در استان همدان، تعداد 124 مورد پرونده در بخش های مختلف تولیدی از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت با مجموع برآورد اعتباری معادل 144 میلیارد و 72 میلیون تومان با پیش بینی اشتغال 952 نفر به مراجع مرتبط معرفی شدند.

وی افزود: از این تعداد پرونده، 49 طرح برای دریافت اعتباری افزون بر 28 میلیارد و 80 میلیون تومان با ایجاد اشتغال برای 87 نفر به بانک های عامل معرفی شده اند.

نورعلی ئی یادآور شد: در طول سالجاری تعدادی از طرح های تولیدی با حضور مسئولان و مقام های کشوری و استانی در شهرستان تویسرکان کلنگ زنی یا افتتاح شده اند که از مهمترین آنها می توان به شرکت های هگمتان دارو، تدبیردارو، الوندشیمی، فاز جدید فاران شیمی، الیاف سازان، مهان کاغذ و تجهیزات پزشکی شکوهی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد هشت طرح در راستای حفاظت از محیط زیست و در حوزه های مختلف در شهرستان تویسرکان در حال فعالیت یا تکمیل شدن هستند، ادامه داد: طرح های بازیافت کاغذ، پلاستیک و پوست گردو از مهمترین این طرح ها به شمار می روند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان تأکید کرد: اکنون شرکت های تولیدی فاران شیمی و سرکان شانه در حوزه صادرات محصولات در شهرستان تویسرکان فعال هستند و با راه اندازی و توسعه شرکت های تولیدی هگمتان دارو، تدبیردارو و فیلترسرکان، این شرکت های تولیدی نیز به فهرست شرکت های صادرکننده اضافه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 50 واحد تولیدی برخوردار از پروانه فعالیت از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستان تویسرکان، پروانه 14 واحد تولیدی در مقطع زمانی سال های 94 تا 96 صادر شده و مدیریت 25 واحد صنعتی در این شهرستان را جوانانی با میانگین سنی 30 تا 35 سال عهده دار هستند.

نورعلی ئی تصریح کرد: امسال 45 فقره جواز تأسیس معتبر در بخش های مختلف تولیدی با پیش بینی ایجاد یک هزار و 676 نفر اشتغال و با برآورد سرمایه ای بیش از 305 میلیارد تومان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستان تویسرکان صادر شده که تعدادی از آنها مشغول ساخت وساز هستند.

وی اظهار کرد: تویسرکان یکی از شهرستان های دارای ذخائر و ظرفیت های معدنی غنی و متنوع در سطح کشور به شمار می آید که در برخی از مواد معدنی از جمله گرانیت، دولومیت، سیلیس و سنگ لاشه از مزیت های بالایی برخوردار است.

نورعلی ئی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 13 فقره پروانه فعالیت بهره برداری معدن با ذخیره 17 میلیون تن و اشتغال 111 نفر در شهرستان تویسرکان صادر شده که برخی از آنها فعال هستند، افزود: این در حالیست که بهره برداری از این معادن نه تنها هیچ عایدی خاصی برای شهرستان تویسرکان ندارد بلکه به راه های ارتباطی و برخی باغ های این شهرستان نیز آسیب هایی وارد می کند.

وی اذعان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان هیچ گونه اختیار قانونی برای نظارت بر کم و کیف و نحوه فعالیت معادن این شهرستان ندارد و نظارت بر کار این معادن به صورت متمرکز و از سوی مرکز استان صورت می گیرد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان تصریح کرد: اکنون معادن دره مروارید، لامیان، برفیان و امامزاده هارون(ع) روستای کرزان با برداشت سنگ لاشه های آهکی، آلوسان و کلنجان با برداشت سنگ آران و سنگجوزان با برداشت گرانیت مشکی، سرابی با برداشت سنگ های تزئینی و کهنوش با برداشت گرانیت خاکستری در شهرستان تویسرکان فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید