135238

ارائه آخرین فناوری های صنعت آلومینیوم در دانشگاه علم و صنعت

دنیای معدن - دانشگاه علم و صنعت در راستای ارائه آخرین یافته های علمی در صنعت آلومینیوم و جذب سرمایه گذاری خارجی پنجمین دوره کنفرانس بین المللی آلومینیوم را برگزار می کند.

به گزارش دنیای معدن، دکتر منصور سلطانیه، دبیر علمی پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران (IIAC2018) هدف از برگزاری این رویداد را ارائه آخرین دستاوردهای علمی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و صنعت عنوان کرد و گفت: لزوم برگزاری این کنفرانس در مقیاس بین ­المللی ایجاد زمینه های سرمایه­ گذاری در صنعت آلومینیوم کشور بوده است.

سلطانیه افزود: از 107 چکیده مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس 74 مقاله کامل از دانشگاه ­ها و صنایع داخلی و همچنین از مراکز تحقیقاتی خارجی چون ATIE Uno Informatica و Italtecno از ایتالیا، Hatch Ltd از کانادا و ABB Metallurgy از سوییس پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمام مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه خواهند شد، یادآور شد: علاوه بر آن مقالات برتر نیز در شماره اختصاصی مجله­ علم و مهندسی مواد دانشگاه علم وصنعت ایران (IJMSE) منتشر می شوند.

به گفته این محقق مجله علم و مهندسی مواد دانشگاه علم و صنعت در انستیتو اطلاعات علمی (ISI) پذیرفته شده است.

دبیر علمی پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین ­المللی آلومینیوم ایران با بیان اینکه تولید آلومینیوم را در گرو در دسترس بودن انرژی ارزان دانست و یادآور شد: مزیت­ اصلی کشور در این زمینه بهره ­مندی از انرژی ارزان ­قیمت نفت و گاز است و امیدوارم سیاست ­های مسوولین کشور به جای صادرات مستقیم گاز، با بهره­برداری حداکثری از میادین مشترک گازی، تولید برق و در نهایت تولید و صادرات آلومینیوم جایگزین شود.

به گفته وی، توجه به این زمینه اشتغال مولد در کشور، افزایش ارزش­ افزوده­ محصول صادراتی و رونق صنعت و اقتصاد کشور را در پی دارد.

به گفته وی این کنفرانس در روزهای 5، 6 و 7 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید