135236

نماینده مجلس: معادن خراسان جنوبی مورد بی توجهی قرار گرفته است

دنیای معدن -نماینده مردم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی یکی از استان های معدنی کشور است ولی معادن این استان مورد بی توجهی قرار گرفته است.

به گزارش دنیای معدن محمدرضا امیرحسنخانی شنبه شب در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی افزود: در حالی که این استان دارای ظرفیت ها خوبی در حوزه معدن است اما با مشکل جدی اشتغال روبروست.
وی گفت: باید در زمینه فرآوری و سایر فعالیت های معدنی در استان صنعت پایداری شکل بگیرد و در این صورت این صنعت مدت ها پایدار خواهد بود.
وی اظهار کرد: سهم صنعت و معدن استان خراسان جنوبی در تسهیلات اشتغال فقط 10 درصد و بسیار پایین است.
نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: رسته های اشتغال در مقیاس کشوری تعیین شده و مرتب در حال تغییر است و از آنجا که مدیران استانی و شهرستانی بهتر می دانند نسخه استان چیست تقاضا دارم این مورد به شهرستان واگذار شود.
وی درباره نواحی صنعتی که در دست احداث است یادآور شد: در این زمینه اگر نیاز به همکاری نمایندگان مجلس یا استاندار است تلاش کنیم این نواحی شکل بگیرد تا از بودجه مربوط استفاده شود چراکه اگر اعتبار باشد و زیرساخت مهیا نباشد موفق نخواهیم شد.
امیرحسنخانی تاکید کرد: باید ظرفیت های خالی استان تکمیل شده و اشتغال بخش صنعت و معدن از آنچه اکنون است بیشتر شود.
وی همچنین وضعیت بخش کشاورزی استان را اسف بار توصیف کرد و گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغال به طرح های اشتغالزا باید کشاورزی و دامداری صنعتی مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: بانک ها در روزهای پایانی سال متقاضیان را برای دریافت تسهیلات به سال آینده وعده می دهند در حالی که به گفته استاندار یک ثانیه تأخیر در پرداخت تسهیلات جایز نیست.
امیرحسنخانی از مدیران بانک های عامل خواست تا حد ممکن پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات اشتغالزا را به فروردین سال آینده موکول نکنند.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان نیز در این نشست گفت: تاکنون 102 طرح اشتغالزا به مبلغ 54 میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شده است.
امیرحسام قزلباش افزود: براساس قانون طرح های معرفی شده به بانک ها، حداکثر طی مدت یک ماه باید مورد بررسی قرار گیرد که در این مدت اقدامات 6 طرح به مبلغ سه میلیارد تومان انجام و تسهیلات طرح ها هفته آینده پرداخت می شود.
وی گفت: همچنین 83 طرح به مبلغ 44 میلیارد تومان در حال تکمیل مدارک است و 13 پرونده به مبلغ 6 میلیارد و 700 میلیون تومان به دلیل نقص مدارک و مستندات برگشت داده شد.
وی منابع ابلاغی به بانک کشاورزی استان در حوزه اشتغال را 29 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در زمینه جذب منابع مشکلی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید