135181

خلج طهرانی از افتتاح طرح های جدیددر سال ۹۷ خبر داد

« منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس» برنده دریافت جایزه بهره وری

دنیای معدن - «منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس» در پنجمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران، موفق به دریافت جایزه بهره وری تحت عنوان «تقدیرنامه سه ستاره برای تلاش‌گران بهره‌وری» شد.

حسن خلج طهرانی، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، در حاشیه این مراسم اظهار داشت: کسب این تقدیرنامه، تقدیر از تلاش همه همکاران فعال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس است که با جدیت کامل به توسعه آن کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: شرایط کنونی کشور اجازه بازگشت به عقب را نمی‌دهد و بدون شک، همه برنامه‌ریزی‌ها باید برای پیشرفت‌های بیشتر در آینده صورت گیرد. امیدواریم با کمک همکاران و حمایت ایمیدرو بتوانیم چشم‌انداز مناسبی را طرح‌ریزی کرده و به سوی آن حرکت کنیم.
طهرانی با اشاره به نقش منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برای جذب سرمایه تصریح کرد: بخش بیشتر توسعه صنایع به مسائل مالی باز می‌گردد و دستیابی صحیح به آن نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است، اما اراده و تلاش سازمان‌ها و افراد داخل آن و نیز اقدامات لازم برای پیشبرد اهداف، به روند توسعه در کنار تامین مالی مناسب کمک می‌کند.
وی افزود: فراهم کردن شرایط و زیر ساخت‌های لازم باعث می‌شود تا سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری در حوزه مورد نظر تمایل پیدا کند و البته در این مسیر، دستیابی به منافع مالی را نیز در نظر می گیرد. از این رو، ایجاد فضای مناسب و دادن اطمینان خاطر به سرمایه‌گذار برای بازگشت سرمایه، باعث می‌شود تا او تامین منابع را با خاطر آسوده عهده‌دار شود و در توسعه مناطق ویژه، سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بیان داشت: طرح های مختلف زیرساختی در بخش آب، برق و گاز در حال اجراست که در سال 97 به بهره برداری خواهند رسید.
طهرانی با مثبت ارزیابی کردن حضور رئیس جمهور در این منطقه، گفت: حضور دکتر روحانی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، منجر به آشنایی بیشتر سازمان‌های تصمیم‌گیرنده بزرگ کشور با این منطقه شده است.
وی ادامه داد: با حضور رئیس جمهور، طرح های مختلفی از جمله طرح «صبا فولاد خلیج فارس» به بهره‌برداری رسید. این طرح سال‌ها به طول انجامیده و بارها متوقف شده بود اما در دولت یازدهم فعالیت خود را از سر گرفت. موضوع دیگر اینکه طی این مدت همتی، استاندار هرمزگان با نکته‌سنجی و تلاش فراوان، پی‌گیر مسائل توسعه صنعتی استان بوده است که نمونه آن، معرفی سرمایه‌گذران حرفه‌ای به منطقه ویژه و نیز پیگیری مشکلات آن‌ها بوده است.
بنا به این گزارش، پنجمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران روز دوشنبه با شعار «بهره وری بنیان رقابت پذیری در اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید