135140

جایزه بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری ایرانی

دنیای معدن -شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات رتبه اول سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های ملی و توسعه زیرساخت‌های کشور و همچنین استاندارد و جایزه ویژه موسسه ICS GROUP اتحادیه اروپا را از آن خود کرد.

به گزارش دنیای معدن، این هلدینگ معدنی و فلزی توانسته است طی اجلاس اخیر رؤسای آیتک موفق به کسب نشان زرین رتبه نخست سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های ملی و توسعه زیرساخت‌های کشور و استاندارد و جایزه بین‌المللی (Credit & Professional Investment Awards 2018) حرفه‌ای‌ترین و معتبرترین شرکت در خدمات سرمایه‌گذاری از سوی اتحادیه اروپا شود.

بر اساس این گزارش، علاوه بر تغییرات ساختاری و تقویت حاکمیت شرکتی و بدنه کارشناسی این هلدینگ، از منظر شاخص‌های بورسی، عوامل زیر را می‌توان در کسب افتخارات یادشده موثر دانست:
1. تمرکز حدود 90 درصدی دارایی‌های شرکت در زنجیره تأمین کانیهای فلزی و فلزات
2. حفظ نقدشوندگی سهام از طریق ثبات نسبت پرتفوی سبد دارایی‌های بورسی به غیربورسی در سطح بالای 70%
3. کسب بازدهی بالای 35 درصدی در یکسال منتهی به زمستان 96 (بیش از متوسط بازار و صنعت)
4. حضور مجموعه در عرصه بین‌الملل و گسترش مراودات، همکاری‌ها و عقد تفاهم‌نامه‌های فراملی
5. رویکرد هلدینگ به حمایت از حرکت‌های نوآورانه و طرح‌های دانش‌بنیان در صنایع معدنی
6. مشارکت در طرح‌های کلان ملی مثل طرح انتقال آب خلیج فارس و احداث اسکله عظیم 150‌هزارتنی تخصصی سنگ‌آهن و فلزات در جنوب کشور
7. حرکت در جهت ایجاد تنوع بیشتر در سبد محصولات هلدینگ در محدوده کانی‌های فلزی
8. ورود به فعالیت و سرمایه‌گذاری در زمینه اکتشاف،‌ انرژی و حمل و نقل
9. بهبود وضعیت گزارش‌دهی و افشای به‌موقع اطلاعات و در نتیجه ارتقای‌ رتبه شفافیت (از رتبه 14 در سال مالی 94 به رتبه 7 در سال مالی 95) در بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی.

این گزارش می‌افزاید: محورهای مورد ارزیابی برای برگزاری اجلاس روسای آیتک، برگرفته از موارد مطرح شده از سوی موسسه بین المللی ICS GROUP بوده و مولفه های شاخص در ارزیابی شرکت های حاضر در این اجلاس «نگاه از بیرون» به سازمان، رفع موانع تولید، بررسی سطح تولید و اشتغال، سطح اعتماد مشتری و سطح خدمات می‌باشد و نتایج حاصله تحت نظارت یک سازمان بین‌المللی به دست آمده است./

دیدگاهتان را بنویسید