135079

۷۸۲ نفر در معادن دشتی اشتغال دارند

دنیای معدن - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۹۹ معدن در این شهرستان وجود دارد که ۵۳ معدن با سرمایه گذاری ۳۷۵ میلیارد ریال فعال و زمینه اشتغال ۷۸۲ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش دنیای معدن از بوشهر، داریوش رزمی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: شهرستان دشتی با دارا بودن بیش از ۳۰ درصد معادن استان بوشهر مقام اول این استان را در این بخش به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: کارخانه سیمان مند بزرگترین و مهمترین واحد صنعتی و معدنی شهرستان دشتی با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه راه اندازی است که راه اندازی آن تاثیر بسیار بزرگی در توسعه پایدار و اشتغال زایی در این شهرستان دارد.
رزمی، به ظرفیت های دشتی برای سرمایه گذاری و توسعه شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: شهرک صنعتی خورموج مرکز شهرستان دشتی در زمینی به مساحت ۱۰۲ هکتار در بهترین نقطه شهرستان و در حاشیه بزرگراه خورموج بوشهر واقع شده است.
وی اضافه کرد: این شهرک صنعتی دارای همه زیرساخت های لازم شامل برق، آب، تلفن، اینترنت، راه دسترسی آسفالت، روشنایی معابر و فضای سبز است که آماده سرمایه گذاری و راه اندازی واحد های تولیدی است.
رزمی گفت: همچنین دومین نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی خورموج دردست اجراست.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتی افزود: وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در کوه مند و معادن سنگ لاشه، آهک، سیمان، نمک دردشتی آماده سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع مرتبط با صادرات است.
رزمی اضافه کرد: در ۱۰ ماه سال جاری در بخش صنعت ۴۶ پروانه بهره برداری با اشتغال زایی ۶۶۴ نفر صادر شده و ۴۴ واحد نیز جواز تاسیس دریافت کرده اند.
وی از توجه و حمایت رسانه ها برای توسعه صنعت ومعدن دشتی تقدیر کرد و افزود: فعالیت آزاد و منتقدانه رسانه ها سبب شفاف شدن فضای کسب و کار و نظارت بر کارکرد مدیران و دسترسی آسان و فراگیر همه اقشار به اطلاعات مورد نیاز توسعه هر منطقه ای می شود.

دیدگاهتان را بنویسید