135046

اختصاص 12 درصد از کل ذخایر معادن فلزی کشور به آذربایجان غربی

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی 12 درصد مجموع کل ذخایر معادن فلزی کشور را به خود اختصاص داه است.

جعفرصادق اسکندری، با اشاره به اینکه هم اکنون 12 درصد مجموع کل ذخایر معادن فلزی کشور در آذربایجان غربی است افزود: در این رابطه نیز سهم ذخایر معادن فلزی استان 236 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه هم اینک 41 نوع ماده معدنی در استان وجود دارد اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای ذخایر معدنی همچون عناصر فلزی مس، طلا، تیتان، کرمیت، سرب و روی و عناصر غیرفلزی همچون کائولن، سلیس و زغال سنگ است.

وی با اشاره به وضعیت معدن استان اظهار کرد: امسال پروانه اکتشاف به تعداد 225 و گواهی کشف به تعداد 22 فقره صادر شده و علاوه بر آن، تعداد پروانه بهره برداری به 456 فقره با سرمایه گذاری سه هزار و 258 میلیارد ریال و اشتغال پنج هزار و 182 نفر رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به وضعیت استان در تعداد جوازهای تاسیس در 11 ماهه امسال و مقایسه آن با آمار کشوری گفت: در این مدت در کشور 50 هزار و 217 مورد و در آذربایجان غربی یک هزار و 267 جواز تاسیس صادر شده است.

وی تصریح کرد: این پروانه اکتشاف سبب اشتغال یک میلیون و 619 هزار و 301 نفر در کشور و 32 هزار و 316 نفر در استان شده است.

اسکندری افزود: علاوه بر آن، امسال تعداد پروانه بهره برداری صنعتی استان دو هزار و 276 و در کشور 84 هزار و 260 فقره بوده و تعداد اشتغال آن در کشور دو میلیون و 482 هزار و 277 نفر و در آذربایجان غربی 58 هزار و 45 نفر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به مزیت های صنعتی و معدنی استان بیان کرد: در این زمینه، وجود صنایع فولاد و فلزات اساسی، صنایع الکترونیک، تجهیزات پزشکی، صنایع آبمیوه، کنستانتره، پوره، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، دربهای ضد سرقت، انواع تریلر و کانتینر، عایق های رطوبتی، صنایع قند و شکر، صنعت سیمان، قطعات خودرو، ماشین سازی و انواع مبل از جمله آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید