134992

معدن داران اجازه حمل بار بیش از حد مجاز به ماشین های حمل و نقل ندهند

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به همه معدن داران تکلیف شده تا اجازه حمل بار بیش از حد مجاز به ماشین های حمل و نقل ندهند.

ناصر فغفوری، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 300 معدن در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد 220 معدن فعال هستند.

وی با اشاره به کانی هایی که در سطح استان زنجان وجود دارد، افزود: تنوع در مواد معدنی استان زنجان به چشم می خورد که از جمله این مواد می توان سنگ آهن، سرب و روی، تراورتن، مرمریت، گرانیت، کائولین، سیلیس، آهک و گچ را نام برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه رعایت قوانین مربوط به بهره برداری از معادن ضروری است، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، نگهداری از راه های ارتباطی معادن است که عموما این راه ها روستایی هستند.

فغفوری تصریح کرد: بر اساس قانون میزان تناژ حمل مواد معدنی توسط نیروی انتظامی و با نصب باسکول کنترل می شود و نیروی انتظامی معتقد است بار بیش از ظرفیت حمل نمی شود و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی افزود: به همه معدن داران تکلیف شده تا اجازه حمل بار بیش از حد مجاز به ماشین های حمل و نقل ندهند، هر چند در این مسئله معدن داران ذی نفع نیستند، زیرا بر اساس وزن بار، هزینه پرداخت می کنند نه برای تعداد ماشین ها و عموما شرکت های حمل و نقل و رانندگان هستند که ترجیح می دهند تا در دفعات کمتر تعداد بار بیشتر حمل شود، که قطعا پای بندی به قوانین حمل مواد معدنی از سوی این صنف در راستای حفظ و نگهداری از راه های ارتباطی باید مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید