134961

کارخانه سیمان نهاوند مشکل زیست محیطی ندارد

دنیای معدن - رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: در حال حاضر شرکت سیمان نهاوند مشکل زیست محیطی ندارد و مطابق آخرین بررسی ها و آنالیزهای این اداره پارامترهای سنجش شده سیمان نهاوند در حد استانداردهای محیط زیست می باشد.

به گزارش دنیای معدن، عباس نجاری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: شرکت سیمان نهاوند از سال ۹۲ تا ۹۵ حضور پر رنگی در نمایشگاه بین المللی محیط زیست در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران داشته است و موفق به اخذ گواهینامه واحد صنعتی سبز (کشوری)طی سالهای ۹۲، ۹۳ ،۹۴ ،۹۵ و ۹۶ شده است.

وی با بیان اینکه شرکت سیمان نهاوند دارای گواهینامه iso ۱۴۰۰۱ می باشد، افزود: سیمان نهاوند الزامات سازمان محیط زیست در زمینه استقرار را رعایت کرده است که می توان به ایجاد فضای سبز مشجر اشاره کرد که تا کنون بالغ بر ۱۲۰۰۰ اصله درخت در محوطه کارخانه کاشت شده است.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند ادامه داد: در مجموع الزام محیط زیست برای ایجاد فضای سبز در واحدهای صنعتی ۲۵ درصد مساحت است که سیمان نهاوند تا کنون ۲۶ درصد ایجاد کرده و در راستای کترل ذرات گردو غبار تولیدی هم اقدامات موثری داشته است که می توان به احداث و بهره برداری بگ هوس،بگ فیلتر و الکتروفیلتر اشاره کرد.

وی اظهار داشت: عملکرد موارد فوق(بگ هوس و …) از طریق دو اهرم کنترلی از طریق آزمایشگاههای معتمد سازمان محیط زیست و از طریق آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان همیشه مورد نظارت می باشد.

نجاری با بیان اینکه هم اینکه شرکت سیمان نهاوند نسبت به نصب و راه اندازی سامانه پایش آنلاین اقدام کرده است، افزود: طرح جامع زیست محیطی معدن و کارخانه (EMS , EMP) و استقرار واحد HSE در واحد سیمان نهاوند صورت گرفته است و این شرکت به صورت مرتب مورد بازدید و پایش کارشناسان اداره محیط زیست قراردارد.

وی در پایان گفت: در کل انتخاب یک واحد صنعتی بعنوان واحد سبز پروسه سختی است و به همین راحتی نیست و وقتی یک واحد بعنوان واحد سبز انتخاب می شود به این منظور است که واقعا مشکل زیست محیطی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید