134949

فاز اول مجتمع بزرگ فولاد و ذوب آهن ازنا سال ۹۷ به بهره برداری می رسد

دنیای معدن - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز اول مجتمع بزرگ فولاد و ذوب آهن ازنا اواخر سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

مجید کیانپور گفت: اکنون شاهد روند مناسب اجرایی ساخت کارخانه بزرگ فولاد و ذوب آهن ازنا هستیم به نحوی که بر اساس برآورد های صورت گرفته فاز اول این مجموعه در اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از فاز اول این مجموعه زمینه برای اشتغال هزار نفر مهیا خواهد شد، البته اکنون در حین ساخت ۲۵۰ نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای احداث فاز ابتدایی این مجتمع بزرگ تولیدی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

کیانپور افزود: اکنون در حوزه فیزیکی و ساختمانی این مجموعه دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد بوده و همچنین ۶۵ درصد از ماشین آلات و تجهیزات آن نیز نصب شده اند.

وی بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته مشکل چندان زیادی پیش روی احداث این مجتمع بزرگ تولیدی وجود ندارد و امیدواریم در اواخر سال آینده فاز فولاد این مجموعه به بهره برداری برسد.

این مسئول اظهار داشت: مطمئنا احداث این مجموعه کمک زیادی به توسعه منطقه خواهد کرد و علاوه بر اشتغال زایی شرایط را برای ایجاد صنایع پایین دستی صنعت فولاد در استان مهیا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید