134948

وجود بیش از 12 هزار معدن سطحی در کشور

دنیای معدن - نماینده سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به اینکه در کشور 57 میلیارد تن ماده معدنی وجود دارد گفت : 12 هزارو 500 معدن سطحی در کشور وجود دارد.

سید رسول سید حسینی نماینده سازمان نظام مهندسی معدن ایران در حاشیه افتتاحیه ساختمان مرکزی نظام مهندسی معدن استان سمنان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که ظرفیت های معدنی کشور باید شناسایی شوند و حول اقتصاد مقاومتی بر روی آنان تحقیق شوند گفت:سیاست کلی حمایت از کار و سرمایه ایرانی است که رهبر انقلاب هم تاکید بر بحث اشتغال و تولید ایرانی دارند.

وی اضافه کرد:در کشور 57 میلیارد تن ماده معدنی وجود دارد و کشور ایران هم رتبه 10 الی 15 جهان را از این حیث در اختیار دارد که این امر باعث ایجاد ثروت در کشور میشود و اکتشاف،مهم ترین بخش در سازمان نظام مهندسی معدن است که باید در آن سرمایه گزاری بیشتری صورت گیرد.

حسینی با توجه به گزارشی که مجلس دررابطه با وضعیت معادن کشور از سوی دولت ارائه داده است گفت:جمع آوری سرمایه متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های معدنی از اولویت های دولت فعلی نیست و یک روند کاهشی را ایران در بخش سرمایه گزاری در معادن داشته است.

نماینده سازمان نظام مهندسی معدن ایران در پایان تصریح کرد:12 هزارو 500 معدن سطحی در کشور وجود دارد که بهره وری سازمان نظام مهندسی معادن از آن ها یکی از عوامل اصلی در این کار است و ماموریت اصلی سازمان به کارگیری توسعه دانش فنی در معادن است که استان سمنان هم از پتانسیل های بسیار خوبی از لحاظ معادن برخوردار است و باید از آن ها استفاده شود.

برهانی رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان سمنان نیز در آیین این افتتاحیه گفت: خدمت رسانی به مهندسان در اولویت های این سازمان است و از تمامی ظرفیت های معدنی استان بهره خواهیم برد.

980عضو در نظام مهندسی استان سمنان فعالیت می کنند

منوچهرصادقی مدیر کل دفتر جذب سرمایه گزاری استانداری سمنان در این جلسه گفت:980عضو در نظام مهندسی فعالیت میکنند که دراین مابین تولید ارزش افزوده و فرآوری معادن از جمله مهم ترین فعالیت های این اعضا است.

وی تصریح کرد:بهره برداری معدنی از خدمات مهندسین در جهت جلوگیری از اتلاف منابع معدنی در جهت توسعه پایدار وحفظ محیط زیست باید از اهم فعالیت ها باشد و مورد استقبال قرار بگیرد و در 2 الی 3 سال گذشته با کمک دستگاه های اجرایی، ساماندهی و مدیریت ظرفیت ها و قابلیت های موجود در استان در بخش کشاورزی و گردشگری و زیر ساخت ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی با توجه به کسب رتبه برتر در حوزه معدن در استان سمنان اضافه کرد:استان سمنان رتبه سوم در تولید زغال سنگ،رتبه اول معادن گچ و سنگ،رتبه دوم تولیدات سولفات و سدیم را دارد و ما هم به دنبال شناسایی سرمایه گزاران،جهت سرمایه گزاری در داخل استان هستیم.

قدرت الله ابک،سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان در آیین این افتتاحیه گفت:سازمان نظام مهندسی معدن استان باید با کمک همه دستگاه های اجرایی ظرفیت های معدنی استان را بشناسد و جایگاه و رتبه برترش را در کشور حفظ کند.

وی اضافه کرد: مشکلاتی با سازمان محیط زیست داشتیم،که این مشکلات و موانع برطرف شده است و استان سمنان باید یک سند نیاز آبی به وزارت نیرو ارائه دهد که این سند باید نشان دهنده نیاز آبی کارخانه ها و معادن باشد که این سند توسط سازمان نظام مهندسی معدن استان تهیه خواهد شد.

انتهای پیام / ه

دیدگاهتان را بنویسید