134947

چین تحت فشار غرب تولید فولاد را کاهش می دهد

دنیای معدن -چین در شرایطی که تحت فشارهای مستمر اروپا و آمریکا قرار دارد، از کاهش تولید فولاد خبر داده است.

تولید فولاد در چین همواره یکی از اختلافات اساسی میان این کشور با کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده است.
غرب چین را متهم می کند که با افزایش تولید فولاد در سال های گذشته و صادرات ارزان آن به اروپا و آمریکا هم بازار آنها را متزلزل کرده و هم باعث شده است بسیاری از کارخانه ها بسته شود.
آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا بر این باورند که به دلیل رقابتی بودن بهای فولاد چین و یارانه های دولت چین به شرکت های داخلی و بسته شدن کارخانه های فولاد در غرب، هزاران نفر شغل خود را از دست داده اند.
بر همین اساس بتازگی دولت آمریکا ارزیابی هایی را آغاز کرده است که ممکن است نهایتا منجر به افزایش تعرفه بر روی فولاد وارداتی از چین و چند کشور دیگر شود.
وزارت صنعت و فن آوری اطلاع رسانی چین امروز در بیانیه ای که روزنامه گلوبال تایمز چین منتشر کرده آورده است که تولید فولاد کاهش خواهد یافت.
این بیانیه می افزاید که تا سال 2020 میلادی میزان تولید فولاد چین 150 میلیون تن کاهش خواهد یافت و با این حساب چین دو سال زودتر از برنامه اعلام شده تولید را کاهش می دهد.
این وزارتخانه افزوده است در نیمه اول سال جاری میلادی، شماری از کارخانه های ذوب و کوره ها تعطیل خواهند شد تا بتوان فولاد تولیدی را بسرعت کاهش داد.
آمار نشان می دهد که چین در سال 2017 میلادی 832 میلیون تن فولاد تولید کرده است.
آمریکا چندی پیش نیز تعرفه واردات ماشین های لباسشویی از کره جنوبی را برای سه سال آینده تا 50 درصد بالا برد و برای صفحات خورشیدی نیز تا چهار سال دیگر تعرفه 30 درصدی اعمال کرد.
این مهمترین تصمیم تجاری ترامپ از زمان تصمیم برای خروج از پیمان شراکت تجاری فرا اقیانوسیه (تی پی پی) و مذاکره مجدد در مورد `نفتا` (پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی) است.
این اقدام ترامپ علیه صنایع کره جنوبی باعث شد تا رییس جمهور کره جنوبی به دولت خود دستور دهد همه اقدامات لازم را برای مقابله با آنچه او موانع تجاری `غیرمنصفانه` آمریکا علیه محصولات کره جنوبی خواند، بکار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید