134911

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت معدن و تجارت :

باید حلقه های مفقوده صنعت سرب و روی را کشف کنیم

دنیای معدن - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : باید در صنعت سرب و روی زنجیره ارزش ، از اکتشاف تا محصول را ببینیم و حلقه های مفقوده را کشف کنیم.

رضا رحمانی در نشست بررسی مشکلات صنعت سرب و روی که از سلسله نشستهای مشترک با تشکلهای بخش خصوصی با حضور انجمن و اتحادیه مربوطه برگزار شد، افزود : باید بر اساس مباحث کلان ، استراتژی این صنعت را برای آینده تدوین کنیم و در زمینه مسایل صنعت سرب و روی از جمله ایجاد یا محدودیت در ایجاد واحدهای جدید یا اکتشاف تصمیم بگیریم.

وی تصریح کرد: ما در این صنعت ظرفیت صادرات تا 2 میلیارد دلار هم داریم و با افزایش صادرات در این بخش و بخشهای مشابه ، اشتغال افزایش و نوسانات ارزی کاهش می یابد.

وی خطاب به اعضای انجمن و اتحادیه سرب و روی گفت : در برنامه هایتان برای بهبود صادرات این صنعت پیشنهادات عملی ارایه بدهید .

گفتنی است در این نشست مشکلات واحدهای سرب و روی از جمله سهمیه بندی خاک معدن انگوران و بالا بودن قیمت خاک برای واحد های تولیدی از سوی اعضای انجمن مربوط مطرح شد.

شکوری «رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی» نیز پیشنهاد ایجاد کنسرسیومی متشکل از فعالان سرب و روی را برای اداره معدن انگوران ارایه داد و گفت : با ایجاد این کنسرسیوم می توان اکتشافات را توسعه داد و ذخایر جدید را برای تامین واحد های کنسانتره کشف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید