134898

فولاد خراسان نشان صادر کننده نمونه استانی را کسب کرد

دنیای معدن -فولاد خراسان برای سومین بار موفق به کسب عنوان صادرکننده نمونه استانی در میان تولیدکنندگان و صنایع استان خراسان رضوی شد.

در ارزیابی سالانه صادرکنندگان کالاها و خدمات در خراسان رضوی که برای انتخاب «صادرکننده نمونه» توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفت، فولاد خراسان در گروه تولیدکنندگان فولاد، موفق به کسب عنوان صادرکننده نمونه استانی سال 1395 شد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان، در مراسمی که با حضور استاندار خراسان رضوی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از صنعتگران، روز 25 بهمن ماه96 در محل سالن اجتماعات اتاق بارگانی مشهد برگزار شد، 38 شرکت صادراتی استان لوح و تندیس صادرکننده نمونه را دریافت کردند.

در این مراسم، راضیه علیرضایی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت از «مجتمع فولاد خراسان» به عنوان واحدی تولیدی که حتی در دوره رکود نیز موفق به افتتاح خط تولید جدید و کارآفرینی شده نام برد و تلاش های مدیران و کارکنان این شرکت در جهت تحقق «اقتصاد مقامتی؛ تولید و اشتغال» قدردانی نمود.

معاون بازاریابی و فروش مجتمع فولاد خراسان در حاشیه این مراسم گفت: پیرو تاکید مدیرعامل و هیات مدیره شرکت در خصوص توسعه صادرات، این مجتمع در سال 1395 موفق شد که 77 هزار تن محصول به کشورهای افغانستان،عراق، پاکستان و ترکمنستان صادر کند.

مهندس محمدحسن پارسا افزود: کیفیت محصولات فولاد خراسان و توسعه فعالیت در زمینه بازاریابی خارجی باعث شد که در سال 1395 شاهد رشد 3 برابری صادرات محصول این شرکت، نسبت به مدت مشابه سال پیش باشیم.

مدیر عامل فولاد خراسان نیز کسب موفقیت دستیابی به تندیس و لوح صادر کننده نمونه استان را در سال ۱۳۹۵، حاصل درایت و تلاش صادقانه و جمعی همکاران شرکت دانست و این موفقیت را به همه ی همکاران تبریک گفت.

مهندس احمدی سلیمانی افزود: امیدوارم فرهنگ توسعه صادرات به عنوان یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی برای گسترش بازارهای صادراتی در فولاد خراسان نهادینه گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به معرفی و تجلیل از پنج صادرکننده نمونه ملی و 33 صادرکننده نمونه استانی گفت: امسال در ترکیب صادرکنندگان استان، بخشهای جدید شامل صنعتگران خبره و حساس نسبت به تولید و تجارت، نسل دوم و سوم صنعتگران، واحدهای صنفی و صادرکنندگان فولاد قرار گرفتند.

مهندس علیرضایی گفت: طی چهار سال گذشته با برنامه ریزی بر روی صنایع معدنی مانند سنگ آهن، مس، سیلیس در خراسان رضوی موفق به ایجاد تحول در این بخش ها شدیم به طوری که ظرفیت تولید فولاد در نیشابور از 1.5 میلیون تن در سال رسید و ظرفیت های جدید تولیدی در بخش گندله و کنسانتره در سنگان، دو خط بزرگ تولیدی برای سیلیس و واحدهای فرآوری مس در استان ایجاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید