134897

۷۵ درصد صنایع سرخس فعال است/ معدن زغال سنگ «آق دربند» باید تجهیز و نوسازی شود

دنیای معدن - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس با تأکید بر اینکه در شهرستان سرخس بیشتر کارگاه های تولیدی صنفی داریم، گفت: هم اکنون ۷۵ درصد صنایع این شهرستان فعال و ۲۵ درصد دیگر تعطیل و یا نیمه فعال هستند.

اسماعیل علیزاده ، با بیان اینکه واحد بازرسی بازار در اتاق اصناف شهرستان قرار دارد و ما به عنوان اداره صنعت، معدن و تجارت فقط به آن ها نظارت داریم، گفت: بازرسی بازار توسط بازرسی اتاق اصناف شهرستان صورت می گیرد و فقط شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی زیر نظر اداره صنعت، معدن و تجارت بازرسی های دوره ای می شوند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ پرونده تخلف از اصناف شهرستان تشکیل شده که بیشتر آن مربوط به درج قیمت و گران فروشی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس با اشاره به برخی انتقادها درباره گران فروشی و عدم نظارت بر بازار شهرستان افزود: کالاها درجه بندی دارند و بازرسی ها و نظارت های اداره صنعت، معدن و تجارت بر اساس فاکتورهای خرید انجام می شود، بنابراین تفاوت در قیمت ها و انتقاداتی که مربوط به گران فروشی است مربوط به درجه بندی کالاها است.

علیزاده بیان داشت: قیمت کالاها یکسان نیست و این یک امر طبیعی است چون درصد سودها بر اساس نوع صنف و درجه بندی کالاها متفاوت است.

وی با اشاره به وضعیت صنایع شهرستان سرخس اظهار کرد: در شهرستان سرخس بیشتر کارگاه های تولیدی صنفی ازجمله درودگری، تراشکاری و تعمیرات داریم که همه آن ها فعال هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس بیان کرد: هم اکنون ۷۵ درصد صنایع شهرستان سرخس فعال و ۲۵ درصد دیگر به صورت تعطیل و نیمه فعال هستند.

علیزاده با اشاره به وضعیت راه اندازی کارخانه کاشی و سرامیک منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار داشت: اراده شروع به کار توسط مدیران این کارخانه وجود دارد و مشکل اصلی این کارخانه بحث نقدینگی است که بر اساس قیمت های ارز در چند سال گذشته برآورد مالی شده بود که با وضعیت کنونی بازار نیاز به نقدینگی بیشتر برای راه اندازی این کارخانه است و باید تسهیلات بیشتری به این کارخانه داده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رونق تولید در شهرستان سرخس ۵ واحد تولیدی را برای دریافت تسهیلات که حدود ۴ میلیارد تومان بود معرفی کردیم اما هیچ کدام از این واحدها از این طرح استقبال نکردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس با اشاره به اینکه در شهرستان سرخس ۱۵ معدن فعال و نیمه فعال داریم عنوان کرد: معدن زغال سنگ آق دربند یکی از فعال ترین معادن ما در شهرستان سرخس است و علاوه بر این معدن معادن دیگری همچون معدن سنگ های تزئینی و معدن شن و ماسه نیز در سرخس داریم که برخی با ظرفیت ۱۰۰ درصد و برخی از آن ها با ۲۵ درصد ظرفیت فعال هستند.

علیزاده در پایان تأکید کرد: اگر معدن زغال سنگ آق دربند شهرستان سرخس بخواهد با تمام ظرفیت کار کند باید تجهیز و نوسازی شود و تا تجهیز و نوسازی نشود نمی توانیم تسهیلاتی از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت به آن ها اعطا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید