134892

حقوق معوقه کارگران معادن بافق در اسرع وقت پرداخت شود

دنیای معدن - فرماندار بافق در نشست هماهنگی مدیران صنعتی و معدنی و اعضای شورای تامین بر پیگیری و پرداخت حقوق معوقه کارگران شاغل در معادن شهرستان در اسرع وقت تاکید کرد.

محمد زاده رحمانی روز یکشنبه با اشاره به مدت کم باقیمانده تا پایان سال 96 اظهار کرد: موضوع پرداخت حقوق معوقه احتمالی کارگران زحمتکش شاغل در معادن باید با جدیت پیگیری شود.
وی از مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی و سرپرست مجتمع معادن فلات مرکزی ایران بابت احترام به مسئولیت اجتماعی و مساعدت به بخش های مختلف این شهرستان تشکر کرد.
وی همچنین به تعطیلات نوروز 1397و آغاز سفر گردشگران به این شهرستان اشاره کرد و مرمت حفاری های ناشی از اجرای شبکه فاضلاب را در سطح شهر مورد تاکید قرار داد.
محمد جواد عسکری، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق هم به ارائه آخرین وضعیت ذخیره آنومالی ها، صنایع در دست احداث جوار معدنی و راه منتهی به بخش خرانق اردکان پرداخت و گفت: به پیمانکاران این مجموعه در خصوص پرداخت به موقع حقوق نیروها تاکید شده و علیرغم تنگناهای موجود ، نقدینگی مورد نیاز پروژه گندله سازی نیز تامین شده است.
همچنین سید فرهاد اسلامی سرپرست مجتمع فلات مرکزی به بیان آخرین وضعیت نیروی انسانی این مجتمع پرداخت و افزود: به پیمانکاران تذکر داده شده که موضوع پرداخت به موقع حقوق کارگران را با حساسیت دنبال و در اولویت قرار دهند.
مدیر عامل شرکت پیمانکاری جاده یزد - بافق هم که به عنوان مدعو در جلسه حاضر شده بود در خصوص آخرین وضعیت باقی مانده باند دوم بزرگراه یزد - بافق توضیحاتی ارائه کرد و خواستار مساعدت مسوولان استان یزد و شهرستان بابت پیگیری اعتبار لازم برای ادامه کار و تکمیل این طرح ملی شد.
در پایان اعضای شورای تامین شهرستان بافق که عضو کمیسیون کارگری نیز هستند به بیان نقطه نظرهای خود در خصوص حوزه های مرتبط با بخش صنعت و معدن پرداختند و بر استفاده از ظرفیت های مختلف منطقه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله جاده بافق - یزد تاکید کردند.
بیش از 10 هزار نفر در معادن شهرستان بافق به کار اشتغال دارند که فراوانی جمعیت کارگری با پنج هزار و 600 نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بیش از سایر معادن است.
در نشست یادشده به رقم مطالبات معوقه حقوق کارگران معادن بافق اشاره ای نشد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید